کد خبر: ۸۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
در مجموعه با شهدا از شهادت بگوییم به معرفی شهدای فرهنگی از زبان خانواده ایشان می پردازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، شهید منوچهر صادق نژاد فرزند حسین از شهدای فرهنگی شهرستان لارستان می باشد که در تاریخ 23 تیرماه سال 61 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در ادامه به معرفی شهید منوچهر صادق نژاد از زبان برادر محترماشان می پردازیم.

مهمترین فضیلت های اخلاقی، رفتاری و عبادی شهید والامقام چه بود؟

در به جاء آوردن صله رحم بسیار مقید بود. همیشه خنده ای زیبا بر لب داشت. تا می توانست سعی داشت دیگران را بخنداند. به افتادگان و فقرا کمک می کرد. با لطف و مهربانی با همسایه ها برخورد می کرد. هر چه در توان داشت در جهت رفع حاجاتش به کار می برد. بسیار کنجکاو بود که نحوه کارکرد دستگاه های الکترونیکی را بداند. نمازش را سر وقت اداء می کرد. هر وقت نماز صبحش قضا می شد آن روز حسابی گرفته بود.

مهمترین وصیت و توصیه شهید در چه مواردی بوده است؟

انقلاب ما برگرفته از نهضت حسینی است. مبادا جوانان برای پیشبرد انقلاب غفلت کنند. بر فرد فرد مسلمانان واجب است لباس رزم پوشیده و از اسلام عزیز و انقلاب دفاع کنند. راه امام ادامه دهید و مبادا امام را در راه رسیدن به اهدافش تنها بگذارید.خواهران و برادران اعمال عبادی خود را بجاء بیاورید و خدا را به خاطر الطافش بسیار شاکر باشید.

خاطره ای از شهید گرانقدر برایمان بگویید؟

بهترین خاطره مربوط به اعزام شان به جبهه بود که من و برادرم صالح نیز هرکدام بی خبر از هم برای اعزام ثبت نام کرده بودیم. وقتی که به بسیج رسیدیم در کمال ناباوری دیدیم که شهید ساک به دست ایستاده است و مسئول اعزام نیرو می گفتند از یک خانواده سه نفر اعزام نمی کنیم. شهید با اصرار زیاد به مسئول نیرو گفت:هر دو برادرم بارها به جبهه رفته اند، نوبتی هم که باشد نوبت من است و بالاخره پس از گرفتن عکس یادگاری وی سوار اتوبوس شد و سفری بی بازگشت داشت و ما همچنان در حسرت ندیدن او هستیم.

توصیه شهید نسبت به امام و انقلاب و ولی فقیه:

نباید امام را تنها بگذارید. انقلاب ما با خون شهدا و زحمت های فراوان به دست آمده و بر ما واجب است که اطاعت از ولایت فقیه و پیروی از خط امام همچون ید واحده با تمام قدرت آن را نگه داریم.

ویژگی بارز اخلاقی ایشان چه بود؟

شهید علاقه ی فراوانی به همه ی امامان، بخصوص حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) داشت. در ماه مبارک رمضان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندانی که می شناخت، پرداخت می کرد و از آغاز محرم در آماده سازی مساجد تلاش می کرد و برای سینه زنی در دسته های سینه زنی شرکت می کرد.

این شهید والامقام نسبت به والدین بسیار مهربان و خوش اخلاق بود. سعی داشت توصیه های ایشان را مو به مو اجرا کند. اگر احیانا اشتباهی کرده بود، قبل از هر تذکری خاشعانه از ایشان عذر خواهی می کرد. هرگز با آنان با تندی برخورد نمی کرد. هر گاه یکی از آنان بیمار می شد خود را موظف می دانست در جهت بهبودی ایشان نهایت تلاش را بکند.

الگوی شهید در زندگی چه کسی بود؟

همواره الگوی ایشان در زندگی انبیاء و امامان معصوم(ع) بودند و در این میان زندگی حضرت علی (ع) و بخصوص رفتار حضرت علی (ع) در رابطه با رفع حاجت نیازمندان مد نظر داشت و مقداری از حقوق خود را به این موضوع اختصاص داده بود.

موفقیت های شهید در چه زمینه هایی بوده است؟(عمی – فرهنگی هنری- ورزشی)

در زمینه های علمی مخصوصا وقتی که در هنرستان رشته تراش می خواند دانش آموز موفقی بود و کارهای عملی را به گفته ی دبیران به خوبی انجام می داد تا اینکه در امتحان دانشسرای مقدماتی قبول شد و پس از گذراندن دوره ی دوساله برای آموزگاری به منطقه ی لامرد رفت و در آنجا معلم موفقی بود.

چگونه از خون شهدا پاسداری کنیم؟

با اتحاد و همبستگی و پیروی از خط امام و اطاعت کامل از فرمایشات مقام معظم رهبری و سعی در اجرای توصیه های شهدا و تربیت فرزندان و جوانانی در خط اسلام و رهبری و حفظ و دفاع از ایران اسلامی در برابر تهاجمات نظامی و فرهنگی دشمنان.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: