کد خبر: ۸۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
معلم افغان با وجود چالش ها و خطرات زیاد، در حال عملی کردن ایده خود برای نشر و گسترش علم و فرهنگ در مناطق دور افتاده از مرکز ایالت بامیان افغانستان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از جام جم آنلاین، صابر حسینی معلم افغان به طور خستگی ناپذیر برای عملی کردن ایده خود جهت آموزش علم و دانش به کودکان افغانی و از بین بردن بی سوادی در بین آنها با استفاده از سَبک "کتابخانه سیار" تلاش می کند.

وی با خود عهد بسته است تا برای نشر علم و دانش و کمک در بین کودکان مناطق دور افتاده و زدودن بی سوادی تلاش کند و در این خصوص، انواع کتاب های داستانی را با دوچرخه خود به دست کودکان مناطق دور افتاده می رساند و در این راه، به شرایط دشوار آب و هوایی و طبیعت مناطق ناهموار توجهی نمی کند. تنها هم و غم او رسیدن به کودکانی است که مشتاقانه در انتظار او هستند و می توان شادی و خرسندی را در چشم این کودکان معصوم مشاهده کرد.

صابر حسینی که به خاطر داشتن دوچرخه حامل کتاب به "کتابخانه سیار" معروف است، گفت: این کار را با 200 کتاب و لطف دوستانم در کابل آغاز کرده ام. من آن کتاب ها را که با هزینه 200 دلار آمریکا خریداری شده بود، به دست کودکان می رسانم.

صابر حسینی از هفت ماه پیش توزیع کتاب در ایالت بامیان را آغاز کرده است و وی در سراسر این ایالت برای همگان چهره ای شناخته شده است. او اکنون با سه هزار و پانصد کتاب به این کار ادامه می دهد و از این امر احساس شادی و خرسندی می کند.

وی گفت: زمانی که کتاب را در بین کودکان توزیع می کنم، می توانم شادی و خوشحالی را در چهره آنها ببینم که شروع به خواندن می کنند.

همچنین وی تشکیلات و کتابخانه خود را به خانه ای اجاره ای در مجاورت خانه اش منتقل کرده و تصمیم گرفته است تا درهای آن را به روی عموم مردم باز کند و در نتیجه، این مکان به اولین کتابخانه عمومی تبدیل شده است.

منبع: شبکه العالم
نام:
ایمیل:
* نظر: