آخرین اخبار
کد خبر: ۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور خبر داد:
ماهانی با بیان اینکه بسيج دانش‌آموزی در بيش از شصت هزار مدرسه حضور دارد، گفت: نزدیک به پنج میلیون نفر از دانش آموزان عضو تشكيلاتی بسیج دانش‌آموزی هستند.
به گزارش تنویر، صابر ماهانی ریيس سازمان بسيج دانش‌آموزی كشور با بیان اینکه راهبرد اصلی این سازمان  " دانش‌آموز محوری " با رويكرد تربيتی است، گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس در اجرای این طرح در بین سازمان های کشور پیشتاز بوده است.

ریيس سازمان بسيج دانش‌آموزی كشور با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی با نگاه و رويكرد بسيجی فعالیت های خود را توسعه می‌دهد، گفت: بسیج دانش آموزی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سازندگی و دفاعی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه  بسيج دانش‌آموزی در بيش از شصت هزار مدرسه حضور دارد، گفت: نزدیک به پنج میلیون نفر از دانش آموزان مقاطع  ابتدايی، متوسطه اول و دوم عضو تشكيلاتی بسیج دانش‌ آموزی هستند.

ماهانی طرح "آیه‌های تمدن " را شاخص فعالیت های علمی بسیج دانش آموزی دانست و افزود:  در قالب اجرای این طرح به دانش‌آموزانی که از نظر سطح علمی برتر هستند، پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه " راهیان نور " یک حركت عظيم فرهنگی ـ تربيتی است، گفت:  در سال تحصیلی جاری بیش از ششصد هزار دانش‌آموز به سرزمین های دفاع مقدس اعزام شده اند.

ماهانی ادامه داد: در عرصه سازندگی و اردوهای جهادی مسيری را باز نموده ایم تا دانش‌آموزان به همراه معلمان خود در این اردوها حضور یابند.

ماهانی با بیان اینکه در عرصه دفاع نیز توجه ويژه‌ای به درس آمادگی دفاعی داشته ایم، گفت: برای دانش آموزان پايه‌های نهم و دهم آموزش دفاعی اختصاص یافته و دانش‌آموزان پسر نیز در پایان سال دهم به میدان تیر اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سی و شش هزار دانش آموز تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی شده است، گفت: در تدوین برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی به عرصه فرهنگ انقلابی و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار نگاه ویژه ای داشته ایم.

ریيس سازمان بسيج دانش‌آموزی كشور با اشاره به اینکه استان فارس سه هزار شهید دانش آموز دارد، گفت: هدف سازمان از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا معرفی‌ الگوهای برتر به دانش‌آموزان است.

ریيس سازمان بسيج دانش‌آموزی كشور به تشکیل پنجاه و یک هزار حلقه صالحین در مدارس کشور اشاره نمود و افزود: در این حلقه های صالحین به مسائل تربيتی و اخلاقی دانش‌آموزان پرداخته می شود، کار کنیم، تلاش می‌کنیم بسيج دانش‌آموزی را به عنوان يک سنگر فرهنگی، تربيتي و بصيرتی معرفی نماییم و با نگاه انقلابی نوجوانان و جوانان شایسته برای آینده انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: