کد خبر: ۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
در نشست بصیرت افزایی فرهنگیان ناحیه سه شیراز مطرح شد:
در انتخاب با دو ویژگی روبرو هستیم؛ منطق انتخاب و معیار انتخاب که ساختن انتخاب را در بر می گیرد. در انتخاب گزینش باید مکتبی عمل کنیم، باید با علم و آگاهی جلو برویم و مسیر را درست انتخاب کنیم تا در تشکیل یک مجموعه متفکر و جریان ساز در بدنه اجرایی کشور موفق باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، نشست صمیمی و بصیرت افزایی فرهنگیان ناحیه سه شیراز با حضور حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان فارس و دکتر گودرزی رئیس شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان استان تشکیل شد. در این نشست فرهنگیان بسیجی ناحیه سه به بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب پرداختند.

حسن زاده در این نشست صمیمی زمان کنونی را زمان تدبیر، نقد و رفع شبهات خواند و در ادامه به سخنانی از شهید مطهری اشاره کرد که می فرمایند: خودتان را آماده کنید که سیل شبهات پس از انقلاب شما را در می نوردد. باید قدرت پاسخ گویی به این شبهات را داشته باشید. اگر این قدرت پاسخ گویی را نداشته باشید؛ به دیگران این اجازه را می دهید که مورد هجوم شبهه قرار بگیرید.

وی ادامه داد: در یک نگاه فراگیر و عام، اصل انتخاب برگزینش استوار است و گزینش در فقه دین به دو شاخص شناخته می شود: صفات حمیده و صفات رذیله.

وی با بیان مسئله نتیجه انتخاب در نظام های لیبرالیستی افزود: شهید مطهری تحلیلی بر نوع انتخاب در کشورهای غربی داشته اند که در نتیجه آن، انسان ها در کشورهایی که با اندیشه غربی اداره می شود در رای دادن آزادند ولی در ساختن رای اسیرند. بنابراین ما با دو مفهوم انتخاب و گزینش روبرو هستیم؛ در وهله اول انتخاب کردن به تعبیر دیگر رای دادن و در وهله دوم ساختن رای و چگونگی معیار انتخاب مواجه ایم.

در جوامع انسانی معیار انتخاب و نوع منطق گزینش و ساختن رای با دو نگاه کلی مواجه ایم. انسان هایی که رای شان را با عقیده ایمانی خود می سازند و انسان هایی که رای شان را با تقلید از فرهنگ های لیبرالیستی می سازند و هیچ گونه اراده ای در ساختن رای خود ندارند.

بنابراین ما با دو ویژگی در انتخاب روبرو هستیم (منطق انتخاب) و ( معیار انتخاب) که ساختن انتخاب را در بر می گیرد. در انتخاب گزینش باید مکتبی عمل کنیم (یعنی رای و انتخاب خود را با بایدها و نبایدها همراه سازیم) این نگاه مکتبی اساس تکلیف و تکلیف گرایی را در یک فرد انقلابی تشکیل می دهد. بنابراین باید با علم و آگاهی جلو برویم و مسیر را درست انتخاب کنیم تا در تشکیل یک مجموعه متفکر و جریان ساز در بدنه اجرایی کشور موفق باشیم.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: