کد خبر: ۸۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
دکتر رمضانیان در نشست شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان فارس:
دکتر رمضانیان ریاست سازمان بسیج فرهنگیان کشور در اولین نشست شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان در سال جدید گفت: باید مرزبندیهای خود را با دشمنان انقلاب مشخص کرده و در این راستا انتخاب نماییم. بسیج در این معیار کار می کند، باید با شناخت این مرزبندی را تعیین کنیم. در مرزبندی عبرت گرفتن و نقش عبرت ها بسیار مهم است حتی نقش استکبار درکشورهای دیگر می تواند برای ما عبرت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، این نشست که با حضور اعضای شورای قشر سازمان بسیج فرهنگیان فارس و مربیان صالحین و اعضای شورای قشر نواحی چهارگانه آموزش و پروش شیراز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

اولین نشست شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان در سال جدید

دکتر رمضانیان ریاست سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان استان بیان داشت: باید به دغدغه فرهنگیان استان پی برد و از نظرات آنها استفاده کرد.

دکتر رمضانیان با بیان اینکه شوراها باید ایده های خوب را به مرحله اقدام برسانند (موارد را بشناسیم، اولویت ها را بدانیم و سپس اقدام کنیم با توجه به اینکه منابع کمی هم داریم) ادامه داد: باید دستور کار و اقدام مشخص شود باید بدانیم از کجا شروع کنیم باید برای خودمان تکلیف و اقدامی ببینیم و نه فقط به دنبال آن باشیم که دیگران اقدام کنند و فقط به فکر مسئولیت های دیگران باشیم.

مسئول بسیج فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم توجه به داشته های خود در حل مسائل بیان داشت: باید بر داشته های خود تمرکز کرده و در این موارد برنامه ریزی کرد. باید راه کارهای بومی و منطقه ای برای حل مسائل در نظر گرفته شود. نشست ها می بایست به گونه ای باشند که مشکلات را با برنامه و بر مبنای نیازمندی و داشته ها مرحله به مرحله حل کرد.

وی با تاکید بر توجه به رسالت بسیج گفت: باید عملکرد بسیج را بازخوانی کنیم. رسالت بسیج دنبال تفکر اسلامی است چرا که جامعه هنوز از اسلام ناب فاصله دارد و باید با موانع برخورد کرد تا کارآمدی نظام اسلامی به ظهور برسد.

ما نباید جامعه را در ظرف بسیج بیاوریم بلکه باید بسیج را در ظرف جامعه بیاوریم. باید با اصول دین کارکرد و نه اصول خود خواسته دیگران،باید بتوانیم جریان سازی کنیم.

وی اضافه کرد: باید مرزها را با دشمن انقلاب مشخص کرده و در این راستا اقدام نماییم. بسیج در این معیار کار می کند، باید با شناخت این مرزبندی را تعیین کنیم. در مرزبندی عبرت گرفتن و نقش عبرت ها بسیار مهم است حتی نقش استکبار درکشورهای دیگر می تواند برای ما عبرت باشد.

دکتر رمضانیان خاطرنشان کرد: امروز تعلیم و تربیت دچار مشکل است باید برای آن چاره اندیشید؛ امروز چقدر در این مجموعه به دنبال حل این مشکلات هستند و از ظرفیت بسیج می خواهند استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امروز باید برای شاخص های نفوذ دشمن در مجموعه آموزش و پرورش فکری کرد و به آن پرداخت. به جای رفع مشکلات به موارد حاشیه ای نپردازیم.


در ادامه این نشست چند تن از فرهنگیان بسیجی استان به بیان دیدگاه ها و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. که در ادامه نمونه ای از این نظرات و پیشنهادات را با هم می خوانیم.

اولین نشست شورای عالی قشر بسیج فرهنگیان در سال جدید

شیروانی حراست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم تسری و زنده نگه داشتن تفکر بسیج در جامعه بخصوص در فضای مجازی گفت: از آسیب های موجود در فضای مجازی و فعالیت تفکر مسموم بخصوص در حوزه های دانش آموزی نباید غفلت کرد. و آنچه که می تواند فضا مسموم کنونی را نجات بدهد تفکر بسیجی است که می بایست این تفکر را ترویج داد.

افلاکیان معاونت دانشگاه فرهنگیان در این نشست بیان داشت: می بایست به مقوله فرهنگ در دانشگاه فرهنگیان پرداخته شود و با نگاه تقویت این مجموعه(فرهنگ) فعالیت کرد.

مهرآور کارشناس پیش گیری از آسیب های اجتماعی در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز گفت: باید متوجه آسیب های اجتماعی بود در واحدهای آموزشی باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد به ویژه در کارگروه آسیب های اجتماعی که در ادارات موجود است.

ریاحی کارشناس انجمن اولیا و مربیان ناحیه 2 آموزش و پرورش شیراز با تاکید بر توجه به آسیب های اجتماعی گفت: باید به بستر آسیب های اجتماعی که خانواده است پرداخته شود و همچنین از موازی کاری دوری کرد.

موذن عضو شورای قشر فرهنگیان با بیان اینکه در استان در حدود 60 هزار بازنشسته فرهنگی داریم گفت: باید برای فرهنگیانی که بازنشسته می شوند فکری کرد و آن ها را رها نکرد.

ابراهیمی معاون دبیرستان تیزهوشان بر گنجاندن سیر مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری(ره) در حلقات صالحین تاکید کرد.

رخ فیروز از دانشگاه فرهنگیان گفت: با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت معلم گفت: حلقات صالحین دانشگاه فرهنگیان باید محتوا سازی شود.


/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: