کد خبر: ۸۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد
معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان دیرآموز از سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار، هزینه این کلاس‌های جبرانی را خودمان می‌پردازیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارسبه نقل از ایسنا، غفوریان در نشست خبری به تشخیص 30 هزار و 726 دیرآموز در طرح سنجش سال گذشته اشاره کرد و گفت: دیرآموزها 15 نمره هوشی پایین‌تر از افراد عادی هستند. این موضوع در سنین اول زندگی قابل تشخیص نیست و معمولا ما می‌توانیم در پایگاه‌های سنجش آن را تشخیص دهیم.

وی افزود: دیرآموزها به مدارس عادی هدایت می‌شوند اما آموزش آنها تندتر صورت می‌گیرد. از آنجا که مطالعات نشان می‌دهد در محیط مطلوب تغییر 10 تا 15 نمره‌ای بهره هوشی را می‌توانیم شاهد باشیم، اگر معلم آموزش ببیند و والدین هم توجیه شوند می‌توان به روند بهبود آموزش در این دانش‌آموزان امیدوار بود.

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سال 95 طرح جدیدی را تدوین کردیم تا براساس آن مداخلات آموزشی و توانبخشی برای دیرآموزها داشته باشیم، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای بهبود آموزش در دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس عادی تشکیل کلاس‌های جبرانی است. علاوه بر این قصد داریم آموزش والدین در قالب تهیه بسته‌های آموزشی و آموزش معلمان در قالب بسته‌های دیجیتالی را دنبال کنیم.

غفوریان افزود: سایر دانش‌آموزان دارای محدودیت‌های حسی و حرکتی در مدارس عادی کماکان با پشتیبانی معلمان رابط ادامه تحصیل می‌دهند و ما به دنبال احیای مدارس پشتیبان هستیم. مدارس پشتیبان مدارس استثنایی ویژه هستند که هرکدام چند دانش‌آموز با نیاز ویژه را در مدارس عادی از لحاظ خدمات آموزشی و حمایتی پشتیبانی می‌کنند.

معاون آموزشی سازمان آموز و پرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه کلاس‌های جبرانی اظهار کرد: در سال‌های قبل به صورت پراکنده کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شد اما برای سال تحصیلی پیش رو قصد داریم در صورت تامین اعتبار، هزینه کلاس‌های جبرانی را خودمان بپردازیم. بر اساس این طرح، حمایت ویژه از این نوع دیرآموزان را تا چند سال ادامه خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: