شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
در جشنواره دانایی خلیج فارس صورت گرفت
محققان ایرانی موفق شدند دستگاهی ارائه دهند که می‌تواند باطری‌های صنعتی را برای تعمیر و نگهداری آزمایش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی به نقل از خبرگزاری فارس سیدمحمدرضا شمس‌آبادی محقق ایرانی در حاشیه ششمین جشنواره ملی دانایی گفت: باطری‌هایی که در صنعت استفاده می‌شود معمولا دارای عمر 30 ساله هستند که باید به طور مرتب تعمیر و نگهداری شوند زیرا این باطری‌ها قیمت بالایی دارند و باید از آنها به خوبی نگهداری شود.

وی افزود: سازنده‌های خارجی این دستگاه در سطح دنیا بیش از 5 شرکت نیستند که ما در ایران دستگاه‌های خارجی موجود را بومی‌سازی و بهینه کردیم و بر اساس نیاز صنعت خودمان اشکالات کاربری دستگاه را مرتفع کرده و یک دستگاه جدید ارائه دادیم.

شمس‌آبادی اظهار داشت: این دستگاه باطری‌ها را سفت کرده و صحت یا نیاز به تعمیر آن را به صاحبان صنایع اعلام می‌کنم که این کار قبلا از سوی دستگاه‌های خارجی انجام می‌شد.

وی با اشاره به مزیت‌های دستگاه ایرانی نسبت به نمونه خارجی عنوان کرد: باید در طول تست اطلاعات دستگاه مانیتور شود که قبلا یک نفر این کار را انجام می‌داد یعنی اطلاعات و مانیتور را ثبت می‌کرد ولی این دستگاه تمام اطلاعات را خودش مانیتور کرده و سیو می‌کند، اطلاعات مورد نیاز اطلاعاتی مانند زمان، دما و ... است.

محقق ایرانی با بیان اینکه این دستگاه در دو مدل دستی و اتوماتیک ساخته شده، گفت: در مدل اتوماتیک تمام کارها به صورت خودکار انجام می‌شود یعنی دستگاه به صورت خودکار تمام باطری‌ها را مانیتور کرده و باطری‌های خراب را جداسازی می‌کند حتی تست ژنراتور را هم انجام می‌دهد.

به گفته وی از این دستگاه در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و به طور کلی تمام صنایع استفاده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: