کد خبر: ۸۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
در بخش هایی از این بیانیه آمده است: معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، خانه اول مدیریت فرهنگی در تربیت مجاهدانی است که بیرق مقاومت در برابر استکبار را برافراشته نگه می دارد.

سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس طی پیامی فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و هفته بسیج فرهنگیان را گرامی داشت. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اساسی ترین و مهمترین دوران عمر یک کودک با شما معلمان است. معلم یعنی کسی که می تواند خصوصیات اخلاقی خوب را در بچه پرورش دهد . فکر کردن و ایستادگی در مقابل باطل و مجاهدت در راه حق را به کودک تعلیم دهد.

"رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای"

تقارن روز شهادت شهید مطهری (ره) و روز معلم در محتوای فکری و معنوی این دو شخصیت است. استاد شهید(ره) تبیین کننده اندیشه مطهر و الهی در جوامع انسانی است و معلم نیز ماده خام انسانی را تحویل می گیرد (دانش آموز) تا به یک ماده با ارزش افزوده بالا تبدیل کند که با هیچ مصنوع دیگری قابل مقایسه نیست. در حقیقت عمل معلم دنباله­ی کار انبیاء عظام است. هم از همین رو است که معلمی را شغل انبیاء نام نهاده اند.

در جریان سازی تربیتی، معلم و حضور معنوی ایشان در تمامی صحنه های فرهنگی اولین منزل تعلیم و تعلم در نظام انسان ساز حکومت اسلامی است. نقش بی بدیل و بدون جایگزین معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی در مکتب انبیاء عظام یک تعریف کاملا ایدئولوژیک شده است. با تمامی بایدها و نبایدهایی که در آن کوشش می شود نام دین مبین اسلام به عنوان واجب ترین شاخص و مبنای پرورش در جامعه جانمایی و سازماندهی شود.

معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، خانه اول مدیریت فرهنگی در تربیت مجاهدانی است که بیرق مقاومت در برابر استکبار را برافراشته نگه می دارد.

معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، دانش آموزش مکتبی است، که پیوسته در تلاش است تا آرمان های بلند الهی را در صحنه های اجرایی با محوریت تکلیف گرایی زنده، پویا و بالنده نماید.

معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، متفکر انقلابی است که تکلیف را به مسئولیت و عقیده را به مصلحت مقدم شمرده و با تحریف فرهنگ اصیل اسلامی مقابله و از ارزش ها دفاع می نماید.

معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، هنرمندی است که اخلاق را با تربیت و تربیت را با مبانی الهی و آسمانی غنی نموده و عرضه می دارد، مجاهدی است که یقین مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار را با توسل به عشق به ولی امر در اذهان نوجوانان دانش آموز می کارد و می پروراند و در روند تکاملی انقلاب اسلامی مجاهدانی فهیم و خستگی ناپذیر و تحلیل گر را به جامعه بشری هدیه می نماید و بدین سان نقش بی بدیل آموزش و پرورش را در رشد و نمو فرهنگ غنی اسلامی دائم زنده، جاری و ساری نموده و به دیگران یاد آور می شود.

معلم متفکر تراز انقلاب اسلامی، در تلاش است با بهره گیری از حکمت بی پایان بصیرت انقلابی در جهت تربیت نسلی تسلیم ناپذیر در برابر استکبار، مجاهدانی خستگی ناپذیر در مقابل تفرقه افکنان و درهم شکنان خط نفوذ فکری و فرهنگ دشمنان ملحد ایجاد و مسیری روشن رقم زده و جریان ساز انقلاب فرهنگی باشد.

ما فرهنگیان بسیجی اعلام می داریم تحت زعامت ولی امر و نایب بر حق امام زمان (عج) مقام معظم رهبری تفکر مطهر استاد شهید مطهری (ره) را در تمامی صحنه های فرهنگی شاخص رفتاری خود و مجموعه قرار داده و بر آرمان های بلند امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی صادقانه وفا دار باشیم.

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس

اردیبهشت 95


/انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: