کد خبر: ۸۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
برخی از افراد سود جو با ارسال یک بدافزار در قالب فایل پیوست تبریک روز معلم سعی دارند به اطلاعاتی مثل رمز های بانکی، رمز های ورود به حساب های کاربری وغيره دست پيدا كند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به در پیش بودن روز معلم و ایجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجویان عزیز جهت هر چه باشکوه تر برگزار کردن این مراسم، بازار خرید های اینترنتی و کادوهایی که به این منظور در سایت های فروشگاهی ارائه می شود بسیار داغ تر از قبل خواهد شد.

متاسفانه برخی از افراد سود جو از این مناسبت به نفع خود استفاده کرده و ضمن معرفی خود به عنوان حامیان امر آموزش، اقدام به طراحی سایت های مختلف با این موضوع نموده که گاهاً فعالیت غیر مجاز نیز دارند.

پیش بینی می شود برپایی سایت های فروشگاهی با موضوع معلم و تجلیل از این عزیزان افزایش داشته باشد. سایت های فروشگاهی که برخی از آنها با هدف کلاهبرداری از هموطنان طراحی شده و سعی  دارند از حساب های بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام دهند.

سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا درباره این کلاهبرداری با اشاره به طراحی سایت های فروشگاهی جعلی گفت: برخی از سایت ها اقدام به طراحی درگاه های پرداخت جعلی نموده و با استفاده از این صفحات جعلی که به ظاهر شبیه به درگاه اصلی است سعی می کنند اطلاعات مهم بانکی کاربران را به سرقت ببرند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: کاربران عزیز مراقب این گونه سایت ها باشند و حتماً خودشان آدرس سایت مورد نظر را در آدرس بار تایپ نمایند و از رفتن به لینک هایی که در شبکه های اجتماعی و یا سایت های دیگر ارائه شده است خودداری نمایند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانش آموزان و خانواده های گرامی باید دقت داشته باشند در صورت خرید اینترنتی حتماً به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک اطمینان داشته باشند.

سرهنگ آذردرخش افزود: یکی دیگر از شگردهای کلاهبردارانه که معلمان عزیز را درگیر خواهد کرد دریافت پیام های تبریک از جانب برخی از افراد سودجو است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: این نوع از کلاهبرداری از طریق ارسال پیام های مختلف از طریق ایمیل، یا شبکه های اجتماعی به یکی از راه کارهای کم هزینه و مناسب تبدیل شده است.  شبکه های اجتماعی و پست های الکترونیک این قابلیت را برای معلمان عزیز فراهم آورده است که پیام های تبریک دانش آموزان خود را به سادگی دریافت نمایند. دانش آموزان نیز سعی می کنند با ارسال پوستر ها و کارت های تبریک این روز را با معلم خود جشن بگیرند.

سرهنگ آذردرخش در توصیه به معلمان عزیز گفت: نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم صحت ایمیل های دریافتی است. آیا ایمیل دریافتی حتماً از جانب دانش آموز شما می باشد؟ بنابراین معلمین عزیز باید دقت داشته باشند حتماً به فرستنده پیام دقت کرده و از باز کردن ایمیل های ناشناس خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برخی از افراد با ارسال یک بدافزار در قالب فایل پیوست تبریک روز معلم سعی دارند به نوعی به سیستم قربانی نفوذ کنند. این فایل پیوست می تواند حاوی کیلاگر و یا بدافزار دسکتاپ فیشینگ باشد که در این صورت به محض نفوذ به سیستم قربانی، مجرم می تواند به اطلاعات بسیار مهمی از قربانی دست پیدا کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: