آخرین اخبار
کد خبر: ۸۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
آیت الله ایمانی گفت: اگر بصیرت و معنویت کنار قدرت قرار گرفت این قدرت، قدرت الهی شده و قدرتی می‌شود که برکات و نتایج آن شامل حال مظلومان، مستضعفان و محرومان جامعه می‌شود
به گزارش تنویر، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با مسئولان سپاه فجر استان فارس بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی با بیان اینکه در تاریخ دین و مذهب و مکتب، همواره قدرت و سلاح باید همراه با بصیرت و آگاهی، اندیشه و فکر به دنبال آن معنویت و اخلاص باشد، اظهار داشت: اگر در نظام اسلامی قدرت توام با بصیرت نباشد با آنچه دیگران دارند تفاوتی پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای نظام اسلامی مطرح است این است که این قدرت همراه با بصیرت باشد یعنی بداند این قدرت را کجا به کار گیرد و در چه مسیری از آن استفاده کند، افزود: البته بصیرت به تنهایی پاسخگو نیست بلکه باید با معنویت و اخلاص همراه باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر بصیرت و معنویت کنار قدرت قرار گرفت این قدرت، قدرت الهی شده و قدرتی می‌شود که برکات و نتایج آن شامل حال مظلومان، مستضعفان و محرومان جامعه می‌شود خاطرنشان کرد: اگر قدرت فاقد بصیرت شد و کورکورانه به کار گرفته و طبق دستور اجرا شد مشکلات و معضلات بسیاری برای جامعه بشری به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در مجموعه نیروهای مسلح ما فرمانده‌ای قرار داد که نایب مستقیم امام زمان(عج) است، تصریح کرد:‌ اینکه نیروهای مسلح ما تحت فرمان ولی فقیه قرار می‌گیرند یعنی قدرت ما تحت بصیرت و بصیرت ما برگرفته از معنویت است از این رو ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما در جهان استثنایی هستند که در هیچ کجای عالم وجود ندارد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه برای نیروهای مسلح کشورمان مرز، رنگ، زبان و حتی مذهب مطرح نیست عنوان کرد: آنچه که در کار او هست توجه به انسانیت، مظلومیت، استضعاف و محرومیت است و هر کجا این ها باشند این نیروهای مسلح مدافع هستند و نجات انسان‌ها را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحقق تمدن اسلامی هدف نهایی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: رسیدن به تمدنی که سایه این تمدن بر سر تمام دنیا افتاده باشد آن هم نه تمدنی که با زور سلاح پیش رود بلکه فکر و اندیشه کار خود را انجام می‌دهد و دشمن می‌آید این فکر و اندیشه را محدود کند اما نیروی مسلح ما جلوی مانع‌تراشی دشمن را می‌گیرد.
امام جمعه شیراز بر لزوم تعمیق معنویت در جامعه تأکید کرد و گفت: تعمیق معنویت، نیاز امروز جامعه و محیط است و اگر ما لحظه‌ای از معنویت غافل شویم باخته‌ایم زیرا اگر در دنیا هیچ چیزی نداشته باشیم اما معنویت داشته باشیم بر آنچه دنیا دارد غلبه پیدا می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت هایش با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله مطهری گفت: ويژگی های متعددی براي شهيد آيت‌الله مطهری بيان شده است و در طول اين سی و چند سال نويسندگان و گويندگان در عرصه‌های مختلف نكات مختلفی را بيان داشته‌اند.

وی افزود: اما آنچه همگی بر آن اتفاق نظر دارند، زمان‌شناسی اين مرد بزرگ بوده است که نسخه‌های خودش را بر اساس درد و نياز زمان ارائه كرده است كه اين ويژگی خاص آن عالم بزرگوار بوده است و در ميان علمای شيعه اين خصوصيت در طول تاريخ نسبت به ديگران هم كم و بيش ديده شده است كه بدانند زمان چه می‌خواهد و نسل معاصر چه نيازی دارد و دارويی كه تجويز می‌كند بر اساس درد و نياز امروز جامعه باشد.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: همه نوشته‌های ایشان در عين حالی كه از متانت و استحكام لازم برخوردار هستند، نسخه‌ای هستند که برای عصر و زمان خود نوشته شده بود يعنی محتوا، محتوايی فوق‌العاده ارزشمند است كه كُهنگی آن را نمی‌گيرد و بر آن حاكم نمی‌شود اما به لباسی درآمده كه آن لباس دوای درد آن روز جامعه بوده است،‌ اين امتيازی است كه خداوند به اين عالم بزرگوار كه حركتش توام با اخلاص بود ارزانی داشت و مزد جهاد او شهادتی بود كه خداوند نصيب او كرد و به او عنايت كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: