کد خبر: ۸۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
دانشجوی امروز، معلم فردا/
زهرا رضایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به سهم جامعه در خصوص تربیت نسل فردا گفت: جامعه باید به مقابله با آموزش های غلطی که رواج پیداکرده و فرهنگ متضاد با فرهنگ اسلامی را ایجادکرده بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، در ادامه سلسله گفت و گوی هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و هفته بسیج فرهنگیان به معرفی زهرا رضایی یکی دیگر از فرهنگیان بسیجی استان می پردازیم . وی هم اکنون مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز می باشند که در ادامه گفت و گوی خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی با وی را می خوانیم.

- با سلام و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم لطفاً خودتان معرفی کنید.

زهرا رضایی هستم دانشجوی رشته الهیات از دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز.

- دلیل شما برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و انتخاب شغل معلمی چه بود؟

دلیل من برای ورودبه دانشگاه فرهنگیان کسب معرفت و انتقال آن به آینده سازان جامعه و اینکه بتوانم قدمی برای پیشرفت جامعه اسلامی بردارم و هم اینکه معلمی شغل انبیاست و به وجهی کارخانه ی انسان سازیست تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم و با تمام توان برای رشد خود و همنوعانم گامی هر چند کوچک بردارم.

- آیا فکر می‌کردید یک روز معلم شوید؟

خیر.شغل معلمی را ازکودکی دوست داشتم ولی فکر نمیکردم روزی آرزویم محقق شود.

-دوران مسئولیت شما در بسیج دانشجویی را چطور دیدید و چه تاثیری در رشته و کار شما داشت؟

بهترین زمان دانشجویی من در دو سال مسئولیت بسیجم بود که واقعا به وضوح برکت کار در بسیج را در زندگی و حتی درس و دانشگاه دیدیم. از طرفی دورانی سرشار از تجربیات کاری بود و احساس می کنم این تجربیات در دوران مسئولیتم در مدرسه و کلاس درس خیلی اثر بخش خواهد بود.

-بهترین درسی که از فعالیت در بسیج گرفتید چه بود؟

بسیج به بسیجیان یاد می دهد بدون توقع و چشم داشتی کار را فقط و فقط برای رضای خدا انجام دهند و اگر در این مسیر ناملایماتی پیش آمد توسل و توکل است که کار را حل می کند. و من این روحیه را در خیلی از بسیجیانی که با آنها در ارتباط بودم دیدم.

-اهل مطالعه هستید؟ چه کتاب هایی مطالعه می کنید ؟

علاقه زیادی به مطالعه کتب شهید مطهری دارم همچنین کتابهایی که سیره شهدا را بازگو میکند نیز از کتب مورد علاقه من است.

- به نظر شما، یک معلم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از نظر من یک معلم خوب باید دلسوز و مهربان باشد. وجدان کاری بالایی داشته باشد و شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت کند. شاد و پرانرژی و فعال باشد. آشنا با وقایع روز جامعه باشد. اطلاعات علمی و عمومی بالایی داشته باشد. همانطور که به فکر تعلیم دانش آموزان است به فکر تربیت آنها نیز باشد. همراه و غمخوار شاگردانش باشد...

- به کدامیک از معلمان دوران تحصیل تان علاقه‌مند بوده‌اید؟ ایشان چه خصوصیاتی داشتند؟

معلم اول ابتدای ام را خیلی دوست دارم سرکارخانم ده بزرگی. ایشان خیلی مهربان بودند و با دانش آموزان برخورد بسیار مناسبی داشتند و با اینکه اول ابتدایی بودم نحوه برخورد ایشان بابچه ها، مرا به مدرسه علاقه مند کرد.

-فکر می کنید سهم جامعه در کنار معلمین در خصوص تربیت نسل فردا چیست ؟

جامعه باید به مقابله با آموزش های غلطی که رواج پیداکرده و فرهنگ متضاد با فرهنگ اسلامی را ایجادکرده بپردازد.

-چه کسانی را در کنار معلم موثر در تعلیم و تربیت می دانید؟

خانواده بیشترین سهم را دارد البته محیط های فرهنگی مثل مساجد هم بسیار موثرند.

-مدرسه ی ایده آل از نظر شما در خصوص تربیتی و آموزشی چه مدرسه ایی است؟

به نظر من مدرسه ایده آل مدرسه ای است که فقط به بعد آموزشی دانش آموزان توجه نکند و بعد پرورشی و تربیتی را همتای آموزش در کلاس های درس همراه کند.همچنین به مباحث اخلاقی و فرهنگی دانش آموزان توجه نماید و آموزه های دینی را در بطن دروس بصورت تئوری و عملی یاد دهد.

- بعنوان یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان چه توصیه ای به دانش آموزانی که علاقمند ورود به دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی هستند دارید.

توصیه ی من به کسانی که میخواهند وارد این دانشگاه شوند این است که اگر واقعا به این شغل علاقه دارند و میتوانند در آن موفق باشند پا به این عرصه بگذارند چون مسئولیت بعد از تحصیل واقعا سنگین است و ما باید به انسانهایی آموزش بدهیم که آینده کشور را می سازند و کوچکترین خطایی از معلم ممکن است یک انسان را از مسیر مستقیم دور کند.

- یک جمله برای سخن پایانی بفرمایید.

حرف اخر اینکه امیدوارم هم من و هم همه دوستانم در دانشگاه فرهنگیان بتوانیم مسئولیتی را که به گردنمان هست را به نحو احسن انجام بدیم و بتوانیم ایمان، امید و نشاط را در باور دانش آموزان خود نهادینه کرده و درتربیت و تعالی آنها موثر باشیم.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: