جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۸:۵۱
کد خبر: ۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
جانشین فرماندهی سپاه شهرستان مهر:
وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری، در جهان بینی است، در اندیشه غرب جهان بینی مادی مطلوب است ولی در اندیشه های شهید مطهری اندیشه ها توحیدی و الهی مطرح است.
به گزارش تنویر سرهنگ دوم پاسدار محمد رسول رضایی جانشین فرماندهی سپاه مهر در مراسم پیاده روی نیروهای نظامی و انتظامی شهر مهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شده بود اظهار داشت.

وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری در جهان بینی است، در اندیشه غرب جهان بینی مادی مطلوب است ولی در اندیشه های شهید مطهری اندذیشه ها توحیدی و الهی است.

وی ادامه داد: دنیای غرب، علم ثروت و قدرت را برای ارضاء انسان و مافع مادی می خواهد اما دنیای اسلام علم، ثروت وقدرت را توام با اعتقادات دینی برای رسیدن به قرب الهی به کار می بندد.

رضایی تصریح کرد: در اندیشه دشمن با علم، ثروت و قدرت می توان دنیا را فتح کرد اما در اندیشه های حضرت امام(ره)، شهید مطهری و امام خامنه ای(مدظله العالی) اگر علم، ثروت وقدرت در راستای آموزه های دینی و اعتقادات اسلامی نباشد ممکن است به ظاهر اقتداری ایجاد کند اما در نزد خداوند متعال هیچ ارزشی ندارد.

وی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس و دهه اول انقلاب دشمنان اسلام مجهز به سالح علم، تکنولوژی و ثروت و قدرت بودند اما استراتژی انقلاب اسلامی و شهدای ما معنویت و اخلاص بود، جنگ علم و ثروت قدرت در برابر عقیده، با این استراتژی اجازه ندادیم دشمن یک وجب از خاکمان را تصرف کند.

وی ادامه داد: امروز می بایست به جای توجه به نظریات متفکرین و جامعه شناسان غرب، نظریات و اندیشه های حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شهید مطهری توجه کنیم.

سرهنگ دوم پاسدار محمد رسول رضایی افزود: امروز دشمن به این نکته رسیده است که علم،ثروت و قدرت توان مقابله با اعتقادات را ندارد، به همین دلیل در فضای مجازی با استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره ها قصد دارد اعتقادات ما را تضعیف و در نهایت از بین ببرد، و قطعا جوانان انقلابی ما در این عرصه نیز روز به روز دشمن را مایوس تر خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال می فرماید: الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون دشمنان از دین و اعتقادات شما نا امید و مایوش شده اند، از آن ها نترسید از من بترسید.

وی اظافه کرد: انشاء الله که با تقویت پیشرفت علمی، اعتقادات و فرهنگ اسلامی در جامعه در جهت تحقق آیه و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم گام برداریم و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) ماده کنیم.
وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری، در جهان بینی است.

وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری، در جهان بینی است.

وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری، در جهان بینی است.

وجه تمایز تفکرات اندیشمندان غرب با اندیشه های شهید مطهری، در جهان بینی است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: