آخرین اخبار
کد خبر: ۸۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب پرور گفت: بقای انقلاب اسلامی در انقلابی بودن ماست و بهترین دفاع از انقلاب اسلامی این است که ما روحیه انقلابی داشته باشم.
به گزارش تنویر، یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) با حضور سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و فرمانده سپاه فجر استان فارس و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این یادوراه با گرامیداشت فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) و ورود به ماه شعبان المعظم گفت: مادر شهید محمدرضا دهقان امیری بسیار زیبا، مسلط و از صمیم دل بیاناتشان را ارائه دادند، من ترجیح می دادم صحبت های ایشان ادامه می یافت، ایشان شکست نفسی نمود، محمد رضا، محمد رضا نشد مگر در دامن مادری مومن، با عفت، پاکدامن و بصیر و امکان ندارد محمدرضاهای ما محمدرضا بشوند مگر اینکه پدارن آن ها پدرانی متدین و با دیانت باشند، خداوند می داند شهدا را از چه خانواده هایی انتخاب کند.

وی ادامه داد: از دانشجویان عزیز هم که این یادواره باشکوه را به یاد شهدایی که با تمام وجودشان در مکتب حضرت سید الشهدا (ع) جانفشانی کرده و می کنند، تشکیل دادند تشکر می نمایم، الان که در این فضای آرام نشسته ایم چه بسیارند جوانانی که با ملیت های مختلف برای دفاع از انقلاب اسلامی تمام عیار ایستاده اند، جوانان عاشق و شجاع که علیرغم سن کم اما به اندازه یک کهکشان می فهمند و درک می کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با بیان اینکه در سوریه دو صحنه را می بینیم که یک صحنه فوق العاده زشت و نکبت بار است و صحنه دیگر بسیار زیبا، نورانی، درس آموز و پند آموز، گفت: صحنه زشت آن جایی است که به نام پیامبر بر روی مردم شمشیر می کشند، آن جایی است که به نام پیغمبر با پرچمی که نام مقدس پیامبر بر آن نقش بسته است سر می بُرند، آن جایی است که به نام پیامبر فجیع ترین جنایت ها را مرتکب می شوند، آن جایی است که مردم را به شکل بسیار بدی آواره می کنند و آن جایی است که به نام پیغمبر و قرآن امنیت را از مردمی گرفته اند که مسلمان هستند این ها صحنه های زشتی است که اتفاق افتاده است و بدتر از این ها، چقدر از اطفال بوده اند که پدر و مادرشان را از دست داده اند، در کجای مکتب رهایی بخش اسلام آمده است که بچه سه -  چهار ساله را به زنجیز بکشید، این ها عجیب است، بد معرفی کردن اسلام سناریویی است که از طرف آمریکایی ها و اسراییلی ها با پول عربستان و حمایت دولت های مرتجع دنبال می شود.

وی ادامه داد: اما صحنه زیبای سوریه کجاست؟ سوریه امروز معرکه ای برای عرض اندام عباد صالح خداست، سوریه خاستگاهی برای عروج از فرش به عرش الهی شده است، سوریه محل تبلور همه خوبی ها شده است، سوریه تجلی‌گاه همه ارزش های والای انسانی شده است.

سردار غیب پرور  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام)، گفت: برادر محسن ماندنی که فرمانده گردان بود، در شب عید سال 1395 آخرین پُرس شام که سهم وی بوده است را به آخرین نفری که وارد می شود می دهد و با یک تکه نان شب را سَر می کند، فردای آن روز که همه سر سفره هفت سین نشسته اند و حال و هوای عید دارند محسن ماندنی و امثال محسن ماندنی در مقدم‌ترین خط دفاع از انقلاب اسلامی حاضر می شوند، بیست دقیقه از سال تحویل گذشته است که محسن ماندنی به شهادت می رسد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه همسر گرامی و شجاع شهید عبدالله اسکندری هم در این یادواره حضور دارند، گفت:  شهید اسکندری را از سال 60 می شناسم، قضاوتی که درباره شهید اسکندری دارم قضاوت سال 93 یا 94 نیست، او انسانی است که از عنفوان جوانی برای دفاع از انقلاب اسلامی کمر همت بسته است، هر جا نیاز می شود عبدالله اسکندری ایستاده است.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهمی که امروز در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی رخ داده است تشکیل امت واحده اسلامی به معنای تام کلمه است، گفت: امروز مجاهدان راه خدا را کسانی می بینید که دیگر تابع مرزهای جغرافیایی نیستند، شهید افغانی، پاکستانی، سوری و عراقی در کنار هم هستند، کسی نمی گوید من افغانی هستم، تو پاکستانی، این خیلی مهم است، امروز بخشی از پتانسیل جهان اسلام در جبهه سوریه متبلور شده است، ما چقدر می خواستیم خرج کنیم و چقدر می بایستی عمر صرف می نمودیم تا این جبهه متحد شکل بگیرد، جنگ 33 روزه، جنگ 11 روزه و سایر جنگ هایی که در مقابل رژیم صهیونیستی شکل گرفتند با تمام عظمتی که داشتند اما این جبهه متحد با این سیاق شکل نگرفت، این خیلی مهم است این خیلی اهمیت دارد، این جزء زیبایی های صحنه دفاعی است که در سوریه رقم می خورد.

سردار غیب پرور ادامه داد:  برخی تعمدا حرف های زشتی می زنند، می گویند این رزمندگان می روند که به دلار پول بگیرند، کسانی که این حرف ها را می زنند مریض هستند، یک از برادران اخیرا می گفت خیلی از رزمندگان اهل پول گرفتن نیستند حتی پول ناچیزی را که به همراه می آورند همان جا هزینه می کنند.

قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با بیان اینکه سوریه صحنه عشق بازی انسان های سر به دار و مومن شده است، گفت: این ذخیره بزرگی برای عالم اسلام است، البته هیچ کس دوست ندارد یک جوان شهید بشود، امام (ره) فرمودند نه خاکیان و نه افلاکیان نمی دانند که شهیدان ما کجایند، این حرف امامِ حکیم است آن جایی که امام می فرمایند ما خاکیان نمی دانیم را می فهمیم اما آنجا که  می فرمایند افلاکیان هم نمی دانند، خیلی حرف است، با تمام قداستی که مقام شهید و شهادت دارد اما کدام دل راضی می شود، جوان بیست ساله ای مثل محمد رضا در عنفوان جوانی جان شیرین خویش را تقدیم کند، هیچ کس دلش نمی خواهد حتی یک خار به پای این بچه ها بنشیند، اما این جوان ها چرا در  این عرصه حضور پیدا می کنند؟، چه دیده اند که این کار را می کنند.

سردار غیب پرور ادامه داد: به ما گفته اند که در شب عاشورا وجود نازنین سید الشهدا (ع) پرده ها را کنار زد، حجاب ها کنار رفت و اصحاب ایشان جایگاه رفیعشان را دیدند و روز عاشورا چون دیدند عاشقانه جنگیدند، من اعتقادم این است شهدای ما هم پرده ها برایشان کنار می رود و می بینند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات شنیده می شود که اسلام نیازی به انقلابی بودن ندارد، گفت: وقتی این حرف از زبان برخی ساطع می شود یک علامت سوال برای امثال بنده ایجاد می شود که این افراد یا می دانند چه می گویند که اگر می دانند خدا به فریادشان برسد، اگر هم نمی دانند جزء جهال هستند، خدا هدایتشان کند، مگر امکان دارد امروز شما پرچم اسلام را بلند کنید اما انقلابی نباشید؟!

فرمانده سپاه فجر ادامه داد:  امروز با کدام بیان جوان بیست ساله در مقدم‌ترین خط دفاع از انقلاب اسلامی حاضر می شود؟ آیا این روحیه انقلابی بودن نیست که این جوان را از تهران به خطوط مقدم حلب می رساند؟، آیا این روحیه انقلابی نیست که برادر شجاع افغانی پول خرج می کند تا خودش را به آن صحنه برساند؟، آیا این روحیه انقلابی بودن امثال عبداالله اسکندری نیست که با وجود اینکه سی و چند سال خدمتش را انجام داده و باید بازنشسته بشود در همین شهر شیراز زمانی که  مدیرکل بنیاد شهید و جانبازان می شود بر سر همین مسئله انقلابی بودن و انقلابی نبودن فریاد می زند و بخاطر همین هم کنار کشید، آیا اگر این روحیه انقلابی بودن نبود انقلاب اسلامی باقی مانده بود؟ اینکه گفته بشود انقلاب اسلامی یک مقوله است اما اسلام انقلابی نبایستی باشد این اشتباه محض است، امروز بقای انقلاب اسلامی به گونه ای میسر است که بگوییم اسلام می بایستی از نوع انقلابی بودنش دنبال بشود، به همین خاطر است که رهبر انقلاب می فرمایند من انقلابی ام.

قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) افزود: آن روزی که روحیه انقلابی بودن را از جوانان و مردم ما بگیرند، چیزی باقی نمی ماند، آمریکایی ها دنبال همین هستند، یک اسلام بی روح، یک اسلام بی تحرک مانند همان چیزی که الان در عربستان هست، بیش از یک میلیارد مسلمان داریم تصور کنید همه این ها انقلابی باشند اگر امت اسلام از جنس "انقلابی بودن" بودند که اسرائیلی روی کُره زمین نبود.

سردار غیب پرور با بیان اینکه بعضی از حرف ها برای ژست سیاسی است و ریشه ندارد، گفت: محافل علمی چه حوزه و چه دانشگاه می بایستی پاسخ بدهند، سکوت آن ها باعث خُسران است، ما نبایستی بگذاریم در فضای کشور و در زمانی که بهترین جوانان ما در خطوط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند، حرف هایی از این مدل گفته شود، گرچه تریبون و میکروفون در اختیار آقایان است.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) ادامه داد: می گویند زبان خارجه را می بایستی فرا بگیریم، خب چه کسی گفت فرا نگیریم؟ منتها این شرط دارد، این مقدمه دارد، وقتی جوان هایمان را به طرف آموزش زبان های بیگانه آدرس بدهیم که فرهنگ غنی ایرانی -  اسلامی را به جوانان تحویل داده باشیم، وقتی که امپراطوری رسانه ای در دنیا بر علیه جوانان ما در جریان است، میلیارد میلیارد پول خرج می کنند و زاویه به زاویه برنامه ریزی می کنند تا دین بچه های ما و فرهنگ غنی ایرانی را بگیرند، وقتی چنین جریان نامبارکی در جریان است چرا حرف های سخیفی می زنید؟ بسیار خوب زیرساخت های فرهنگی را درست کنید جوان ها را محمد رضا کنید و ببینید مادر شهید محمدرضا چه گفت، ایشان گفت محمد رضا یک جوان امروزی است، با فضای مجازی و اینترت آشناست اما چرا محمد رضا آلوده نمی شود؟ بواسطه اینکه قبلش الگوهای تربیتی - دینی اسلامی را به او داده اند، فلذا آلوده نمی شود، گاهی اوقات نمی دانیم سوریه را بپاییم یا داخل را بپاییم.

وی ادامه داد: خیلی ها به بیراه آدرس می دهند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العلی) در کلام نورانی خویش هر مطلبی را عالمانه و مدبرانه آدرس می دهند و تببین می فرمایند، فرمایش دو سه روز پیش ایسان را انتفاع کنید یکی از صحبت های کم نظیر ایشان بوده است اما بلافاصله یکی دو روز بعد چیزهای دیگری می شنویم شاید من نمی فهمم.

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی نیازمند دفاع است، گفت: یک دفاع در سوریه است، یک دفاع در تهران است، یک دفاع در شیراز است، آن کسی که در دانشگاه است مکلف است، آن کسی که در خیابان است تکلیف دارد و آن کسی هم که در بازار است تکلیف دارد، این دفاع ممکن نیست مگر اینکه ما جوهرۀ انقلابی بودن را داشته باشیم، تا انقلابی نباشیم نمی توانیم دفاع کنیم، اگر سید الشهدا (ع) انقلابی نبود عاشورا درست نمی شد، عبدالله بن زبیر، محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر شخصیت های کمی نبودند اما چرا این ها همراه امام حسین (ع) نرفتند؟ انقلابی بودن چیزی است که همگان ندارند اما نسخه اثر بخش همین است.

وی ادامه داد: امام ما انقلابی بود، اگر امام (ره) انقلابی نبود انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید، آن روزی که امام (ره) فریاد می زند و می گوید من توی دهن دولت می زنم یعنی رگ انقلابی امام (ره)، آن روزی که رهبر انقلاب (مدظله العالی) مقابل فتنه 88 ایستاند، اگر ایشان انقلابی نبود فتنه جمع نمی شد و همه چیز از دست می رفت، چه کسی جرات داشت منتظری را عزل کند؟ اگر روحیه انقلابی امام (ره) نبود این امر می شد؟ این ویژگی انقلابی امام (ره) بود که این اقدام بزرگ انجام شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) در پایان صحبت هایش گفت: بقای انقلاب اسلامی در انقلابی بودن ماست و بهترین دفاع از انقلاب اسلامی این است که ما روحیه انقلابی داشته باشم.

نام:
ایمیل:
* نظر: