پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۲۴:۰۷
کد خبر: ۸۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
آتش‌بس 48 ساعته در حلب؛
بر اساس توافق روسی- آمریکایی آتش‌بس 48 ساعته از ساعت یک بامداد امروز (پنجشنبه) اجرایی شد تا حلب، مهم‌ترین شهر ناآرام سوریه آرام بگیرد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سروستان به نقل ازفارس،

بر اساس توافق امضا شده میان سازمان ملل و روسیه، از ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه) آتش‌بس در حلب برقرار شد و آرامش موقت این شهر را فرا گرفت.

«منتصر ابو نبوت» خبرنگار «الجزیره» گزارش داد: پس از برقراری آتش بس 48 ساعته صدای بمباران یا انفجار شنیده نشده است. برای اولین بار پس از تنش اخیر جنگنده‌ها شبانه به پرواز درنیامدند و تمامی طرف‌ها تقریبا پس از دو ساعت از شروع آتش‌بس به آن پایبند شدند.

فرماندهی کل نیروهای ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌بس حلب از ساعت یک بامداد امروز (به وقت محلی) وارد فاز اجرایی شد و 48 ساعت ادامه خواهد داشت.

ارتش سوریه در این بیانیه گفت که «تروریست‌ها» با شلیک راکت و خمپاره‌ سبب کشته شدن دهها نفر از غیرنظامیان شدند.

گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه و دیگر کشورهای منطقه و همچنین آمریکا، طی یک ماه گذشته دو عملیات ناکام علیه ارتش سوریه داشتند و ضمن نقض کردن آتش‌‌بس، دهها کودک، زن و غیرنظامی را کشتند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد واشنگتن و مسکو به تفاهمی برای گسترش دامنه توقف درگیری‌ها رسیده‌اند که شامل حلب و مناطق مجاور آن می‌شود.

از سوی دیگر «استفان دی‌میستورا» فرستاده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد: شکست آتش‌بس حلب فاجعه‌بار خواهد بود.

آخرین آتش‌بس اجرا شده در این منطقه مربوط به 27 ماه گذشته (آوریل) بود که در اواخر ماه به دلیل حمله گروه‌های مسلح به شهرک العیس در ریف جنوبی حلب، به صورت عملی نقض شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: