کد خبر: ۸۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
محمد علي در سال 1338 در خانواده اي پاک و متدين و با صفا و معنوي در شهرستان آباده متولد شد محمد علي در سن 5 سالگي با سختي هاي فراوان به مدرسه رفت او با موفقيت و کسب نمره هاي عالي دوره ابتدايي را به پايان برد و هر سال به عنوان شاگرد ممتاز شناخته شد . محمد علي از ده سالگي در انجام فرائض ديني مفيد و از شروع تکليف مقلد حضرت امام(ره) بود او تحصيلات متوسطه را همچون دوران ابتدايي با نمره هاي خوب به پايان رساند و در سن 16 سالگي با بهترين معدل مدرک ديپلم را دريافت کرد و پس از اخذ مدرک ديپلم وارد سپاه پاسداران شد وي با دختري پاکدامن و از خانواده اي مذهبي ازدواج کرد و داراي دو فرزند شد عشق و روح بلند شهيد احمدي مانع از آن بود که به حداقل ها راضي شود از اين رو هميشه طالب بالاترين سعادت ها بود.او مي خواست همه وجودش را فدا سازد و در اين راه به چيزي کمتر از آن راضي نبود تا اين که به فرماندهي گردان رسيد و با شايستگي و توانمندي نيروي تحت امرش را هدايت کرد محمد علي احمدي در مورخ 20 دی ماه سال 1365 در منطقه شلمچه با نيروي دشمن تن به تن درگير شد و در اثر اصابت گلوله به گلو و سينه اش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.روحش شاد و يادش گرامي باد.

خاطره:


**خدا هیچ بنده ی را تنها نمی گذارد

یک شب ، یکی از آشنایان به منزلمان آمدند و در مورد دفاع از میهن و رفتن به جبهه صحبت می کردند از آن شب محمدعلی  دوباره حال و هوای جبهه را پیدا کرد و گفت به عنوان یک پاسدار بایستی وظیفه ام را بهتر از این انجام دهم. وقتی دیدم که هروز مصمم تر از روز قبل می شود از او خواهش کردم که تو دو تا دختر داری حداقل به خط مقدم نرو ، بعد از تو با این بچه ها چه کنم ؟؟
گفت: ما دو فرزند داریم و مادری مثل تو می تواند جای مرا بگیرد اما فکر یک کشور باش نه یک خانواده.اگر من برنگردم مشکلی نیست ولی اگر یک کشور پدری مثل امام خمینی نداشته باشد مشکل است و بدان خدا هیچ بنده ی را تنها نمی گذارد.

برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.

اسناد و عکس های شهید:


/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: