کد خبر: ۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
وصیت نامه شهید محمد جواد متقی پیشه در بخش هایی از وصیت نامه خود خطاب به خواهران می گوید: خواهران مانند زینب باشید و زینب وار زندگی كنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، مرور وصیت نامه های شهدای گرانقدر به انسان این امکان را میدهد تا بسیاری از مواردی که باید از یادمان نرود و متأسفانه رفته است را احیاء سازد. شاید چرخش ما در این برهه در دور باطل معضلات اجتماعی به این خاطر است که کلام رهگشای آنان را مطالعه نمی کنیم. در همین راستا در ادامه بخش هایی از وصیت نامه معلم شهید محمد جواد متقی پیشه را با هم می خوانیم.

بر كسی پوشیده نیست كه آنچه امروز بر امت اسلامیمان در ایران و عراق و لبنان و افغانستان و باقی مناطق جهان می گذرد چیزی نیست جز حلقه هایی از زنجیر نبردی كه یكسوی آنرا استكبار جهانی و نیروهای مزدور وابسته و سوی دیگر آنرا امت اسلامی تشكیل می دهد. جنایاتی كه رژیم بعث عراق و حكام استكبار جهانی مرتكب می شوند، ایمان ما را در حقانیت مسئله مان بیشتر و درستی راهمان را روشنتر و اصرار و عزم ما را در تحقق اهدافمان مستحكمتر می كند. راهی كه با خونهای پاك علماء و مجاهدین اسلام و انقلابیون قهرمان هموار گشته است بی شك به پیروزی خواهد انجامید.

خدایا ما را از لشكریان خود قرار بده كه همواره پیروز و رستگار است، بار الها تو را شكر می گویم كه سعادت جبهه رفتن را عنایت نمودی تا بتوانم برای یاری دینت بپا خیزم و از آن دفاع كنم و راه شهدا را كه همان راه پیامبران و ائمه بوده، برگزینم و سلاحی را كه از آنان بر زمین افتاده برگیرم و راهشان را ادامه دهم، خدایا، من ضعیف و ناتوان كه تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم چگونه تحمل عذاب تو را می توانم بكنم، خدایا گناهان مرا ببخش زیرا تو كریم و رحیم هستی.

ای جوانان حزب اللهی نكند كه در رختخواب ذلت بمیرید كه سید الشهداء در میدان نبرد شهید شد،

ای مادران عزیز، مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری كنید كه فردا در محضر خدا نمی توانید جواب حضرت زینب (س) را بدهید كه تحمل 72 شهید را نمود، همه شما باید مانند خاندان وهب باشید.

برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید كه بهترین درمانها برای تسكین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید كه " الا بذكرالله تطمئن القلوب " و در راه حق و حقیقت قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نكنند، اگر چنین كردند روز بدبختی مسلمانان و روز شادی ابرقدرتهاست آنها سعی دارند تفرقه بیاندازند و بعد بر شما سلطه پیدا كنند كه این كار ان شاء الله با آگاهی شما صورت نمی گیرد.

امام را نگهدارید و او را تنها نگذارید و خود را تسلیم اوامر او كنید كه او هر چه می گوید حق است و همه سخنانش تحقق پذیر است همچنانكه تا اكنون دیده ایم،

ای مردم برای فرج آقا امام زمان زیاد دعا كنید كه این دعاها بی تأثیر نیست. سلامم را به امام عزیز برسانید و بگوئید كه ما به عهد خود وفا می كنیم و همواره ندای "هل من ناصر حسینی" را با ندای لبیك یا امام پاسخ می دهیم، ای كسانیكه می گفتید ای كاش در زمان امام حسین (ع) بودیم و او را یاری می كردیم و شهید می شدیم، هم اكنون مانند آن زمان فرا رسیده و موقع یاری روح خداست و ندای او را لبیك گوئید.

من با امام خمینی عهد و پیمان بسته ام كه او را یاری كنم و به او عشق و علاقه دارم زیرا كه او عاشق و دلباخته اسلام و قرآن است و اگر مرا قطعه قطعه كنند دست از او نخواهم كشید؛ خدایا توفیق خدمت به اسلام و قرآن را به من عنایت فرما تا بتوانم این جان كوچك و حقیر خود را فدای اسلام و قرآن و امام خود كنم كه اسلام از جان و مال ما عزیزتر است.

ای برادران راه سعادت بخش حسین (ع) را ادامه دهید و علاقه ای به این دنیای مادی نداشته باشید كه این دنیا انسان را فریب می دهد .امام صادق (ع) می فرماید: شما تقوی پیشه كنید و برادرانی نیكوكار نسبت به یكدیگر و در راه خدا مهربان و با محبت باشید و همه كارهایتان فی الله باشد و تا می توانید به مردم خدمت كنید. شما خواهران عزیزم هم مثل زینب باشید و زینب وار زندگی كنید.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: