جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۸:۵۳
کد خبر: ۸۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: سعودی‌ها نمی‌توانند مکه را اداره کنند، حرمین شریفین باید در اختیار سازمان همکاری اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی سپاه سروستان به نقل از فارس ،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عربستان سعودی خود را مالک حرمین شریفین می‌داند اظهار کرد: آنها می‌خواهند انتقام یمن،‌ سوریه و عراق را از ما بگیرند برخورد آنها سیاسی و انتقامی است، این حج برای خداوند و بندگان خداوند راضی‌کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: حج عزتمندانه و آبرومندانه را خواستاریم و در این زمینه نمی‌خواهیم تن به ذلت دهیم، اگر این موارد را قبول نکنند باید دور حج امسال را خط کشید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با فرض پیشنهاد شما باید قاطع باشید و جواب منفی دهید گفت: آنها در حال انتقام هستند بنابراین در این زمینه باید از اهرم فشار استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: آنها خود را مالک حرمین شریفین می‌دانند در صورتی که حرمین شریفین باید در اختیار سازمان همکاری اسلامی باشد و آ‌نها تنها در مکه حکومت کنند زیرا تجربه نشان داده است که آنها نمی‌توانند این تشکیلات را اداره کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه مسئله داعش و تکفیری‌ها برخاسته از عربستان سعودی است گفت: باید اسناد در این زمینه جمع‌آوری کرده و به مراکز بین‌المللی ارائه داد. باید اسناد را جمع کرد و به مراکز بین‌المللی و نه فقط به کشورهای اسلامی ارسال کرد، نمی‌دانم چرا برخی از دستگاه‌های ما که باید بیشتر در این مسائل همکاری کنند، همکاری نمی‌کنند و برخی از این اسناد دست وزارت خارجه است؛متأسفانه وزارت خارجه کشورمان در این زمینه کمی کوتاهی کرد؛ در مسائل سیاسی کسی پیشرفت می کند که اهرم فشار داشته باشد ما هم نفراتی را مشخص کردیم که مطالعه جدی می‌کنند تا اسناد را پیدا کنند. این اهرم خوبی است تا بتوانیم آنها را در فشار قرار دهیم. باید بیشتر روی اهرم فشار اندیشید تا آنها بدانند حرمین شریفین ملک آنها نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به مکاتبات صورت گرفته به دفتر بنده مشخص است مردم از نرفتن به حج امسال ناراضی نیستند و در این زمینه موافقت دارند.

 این مرجع تقلید ادامه داد: حج امر عبادی مهم است ولی امروز به امری عبادی سیاسی تبدیل شده است و با کرامت، سیاست، دین و مذهب ما پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد اسلامی وظیفه سنگینی به عهده دارد گفت: مسؤولیت این وزارتخانه با تمام وزارتخانه‌ها متفاوت است زیرا دارای پسوند اسلامی است و مسائل اخلاقی و فرهنگی برعهده این وزارت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه هجمه فرهنگی یکی از اهداف دشمن است گفت: دشمنان می‌خواهند ما را تروریست اعلام کنند در حالی که این حرف‌ها دروغ و بی‌محتواست. آنها می‌خواهند ما را از درون از طریق سایت‌ها و ماهواره‌ها بپوسانند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سایت‌ها و ماهواره‌ها بدآموزی‌هایی دارد که سبب طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود تا زمانی که فضای مجازی اصلاح نشود مسائل فرهنگی نیز اصلاح نمی‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت سینماها گفت: وضع سینماها خوب نیست و باید کنترل بیشتری در این زمینه صورت گیرد. خط قرمز ما با غربی‌ها در زمینه مسائل اخلاقی است که باید به این موضوع در سینماها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل بی‌حجابی و بدحجابی از فیلم‌ها نشات گرفته شده است. اکنون حجاب مساله‌ای سیاسی شده است و دشمنان می‌گویند اگر حجاب را از کشور ایران بگیریم 50 درصد نظام را سرنگون کرده‌ایم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت انتشار کتاب‌ها و رسانه‌های مکتوب گفت: رسانه‌ها باید مورد توجه باشند و بیش از این نظارت بر آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب از مساجد آغاز شده است بنابراین باید مساجد در اولویت بودجه‌ها قرار گیرند تا بتوانند به ارائه فعالیت‌های فرهنگی و نشر فرهنگ اسلامی بپردازند.

نام:
ایمیل:
* نظر: