کد خبر: ۸۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
امسال بر خلاف سال‌‎‌های گذشته که کتاب‌هایی مانند «پایی که جا ماند»، «دا» و «دختر شینا» جزو پرفروش‌های سوره مهر بود؛ در حوزه شعر اتفاقات تازه‌ای رخ داده است.

انتشارات سوره مهر امسال در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از غرفه‌های مورد توجه بازدیدکنندگان و مخاطبین نمایشگاه کتاب بود. کمتر بازدید کننده جدی وجود داشت که به نمایشگاه کتاب تهران بیاید و سری به غرفه سوره مهر نزند.

نکته قابل توجه امسال البته پیشی گرفتن فروش ادبیات و شعر بر حوزه رمان و داستان بود. امسال بر خلاف سال‌‎‌های گذشته که کتاب‌هایی مانند «پایی که جا ماند»، «دا» و «دختر شینا» جزو پرفروش‌های این انتشارات بود امسال به نظر می‌رسد در حوزه شعر اتفاقات تازه‌ای رخ داده است.

پیش‌بینی درباره فروش بی نظیر برخی آثار مانند «کتاب» فاضل نظری از ابتدای نمایشگاه دور از ذهن نبود اما مورد توجه قرار گرفتن مجموعه شعر «عدم» اثر محمود حبیبی کسبی و «درباره تو» میلاد عرفان‌پور حکایت اتفاق تازه ای است که در حوزه شعر باید شاهد آن باشیم.

استقبال از کتاب فاضل نظری تا به امروز این مجموعه شعر را به چاپ ششم رسانده و به گفته مسئولین سوره مهر چاپ‌های بعدی این کتاب برای عرضه در بازار پس از نمایشگاه در دست اقدام است. بر اساس آخرین خبرهای خبرنگار ما از نمایشگاه کتاب تهران ششمین و آخرین چاپ از این مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب تهران رو به پایان است.

البته سوره مهر امسال در حوزه ادبیات نیز آثار پرفروشی داشت که مهمترین آن «دختر شینا» است. کتاب خانم بهناز ضرابی زاده شاید از کتاب‌هایی است که توانسته چند سال اخیر خوب در بین علاقمندان جا پیدا کند و برخی‌ها را به خواند چند باره وادار کند.

جای خالی اثری در خور توجه در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس در غرفه سوره مهر البته امسال چیز دیگری است که مخاطبین و علاقمندان این حوزه را متعجب کرد. سوره مهر هر سال در نمایشگاه کتاب پیشگام داستان و خاطره های انقلاب و دفاع مقدس است که امسال کتاب شاخصی را در نمایشگاه معرفی نکرد.

برچسب ها: فاضل نظری ، کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر: