کد خبر: ۸۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: اطلاع رسانی به موقع و فرهنگ سازی ، اساس کار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، غریب زارع ،در کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقليد گفت: مهمترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با آن ،توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اخلاقیات، معنویات و ورود از طریق آموزش آموزه های دینی است.

زارع با تاکید بر ضرورت پیشگیری اولیه از طریق آگاه‌سازی‌، ارتقای توانمندی‌های روانی و اجتماعی گروه‌های هدف افزود: آموزش و پرورش با هدف افزایش مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های پیشگیری اولیه در زمینه اعتیاد برنامه‌های آموزشی اجرا می‌کند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس، ارتباط مؤثر والدین و آگاهی آنها از مهارت های ارتباطی را مهم دانست و گفت: تقویت کانون گرم خانواده ها و همچنین آگاه سازی مطلوب فرزندان از طریق والدین می تواند در کاهش مصرف مواد مخدر در بین جوانان ما نقش بسزایی داشته باشد.

زارع اطلاع رسانی به موقع و فرهنگ سازی را اساس کار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر آموزش مداوم دانش آموزان و والدین آنها در زمینه مهارت های زندگی و اجتماعی ، ریشه عمده اختلافات و مشکلات خانوادگی را ناشی از عدم توانمندی والدین در مهارتهای فرزند پروری ، مهارتهای زندگی و بویژه مهارت های ارتباطی دانست.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ،بر لزوم آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تاکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: