کد خبر: ۸۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
آرمان بندری در رابطه با خبر شهادت رزمنده‌ی ارمنی مدافع حرم گفت: حضور نیروهای رزمنده اقلیت در سوریه بعید بوده و رزمنده‌ای از ارامنه در این کشور به شهادت نرسیده است.
روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی و تلگرام مبنی بر شهادت یک افسر ارمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام آمیت سرکیسیان به همراه عکس وی که در حرم امام رضا(ع) گرفته شده است، منتشر شد.

در این خصوص آرمان بندری مسئول حفظ آثار شهدای ارامنه تهران در گفت‌وگویی با دفاع پرس با خبر دانستن این خبر حضور ارامنه ایرانی در بین نیروهای مدافع حرم سوریه را امری بعید خواند.

وی در این باره توضیح داد: حضور مدافع حرم ارمنی در بین نیروهای اعزامی بعید بوده و کسی از ارامنه ایرانی در سوریه به شهادت نرسیده است.

بندری با اشاره به شهادت ارامنه‌ی ساکن در سوریه گفت: البته در خود سوریه هستند ارامنه‌ای که به ارتش سوریه پیوسته و به شهادت رسیده‌اند. تعدادی از خانواده‌های ارمنی ساکن در این کشور نیز در حملات تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

پس ازاین مشخص شد تصویر اصلی شهیدی که به نام آمیت سرکیسیان منتشر شد مربوط به شهید هادی شجاع است که در عملیات محرم سال 94 در سوریه به شهادت رسید که با نرم‌افزار فتوشاپ دستکاری شده است.

برچسب ها: شهدای مدافع حرم
نام:
ایمیل:
* نظر: