کد خبر: ۸۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه، سالروز آغاز عملیات «بیت المقدس6» است که با هدف خارج کردن نیروهای خودی از تیررس دشمن و اشرار بر سّد «دوکان» به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش سرویس«فرهنگ حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این عملیات با رمز مبارک «یا امیرالمومنین(ع)» در منطقه عمومی «سلیمانیه» عراق برای پاسخ به شرارت‌های دشمن در خلیج فارس و روستاهای مرزی کشور و با هدف خارج کردن نیروهای خودی از تیررس دشمن و اشرار بر سّد دوکان به اجرا در آمد.

رزمندگان کشورمان با حمله به عمق خاک عراق، موفق شدند ارتفاعات «اسوس»،«شیخ محمد» و ارتفاعات مهم «2266» و «2100» را آزاد کنند. در این تهاجم، یگان‌هایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم شدند و تلفات و خساراتی بر آن‌ها وارد آمد. با فشاری که نیروهای ایرانی بر مواضع دشمن وارد کردند، مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوکان نیز تحت کنترل آن‌ها درآمد.

در مرحله اول این عملیات بیش از 1300 تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده و بیش از320 تن اسیر شدند.

مرحله دوم این عملیات در تاریخ 67/2/28 در منطقه عمومی «ماووت» از استان سلیمانیه آغاز شد و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حالی که دشمن از تحرکات آن‌ها آگاه است، مواضع آن‌ها را مورد هجوم قرار دادند و تعداد دیگری از نیروهای عراقی را کشته و زخمی کردند. همچنین عده‌ای را از جمله سرهنگ دوم «صلاح احمد حسن»،فرمانده گردان دوم از تیپ 448 و چند افسر بلند پایه بعثی را به اسارت درآوردند.

با انجام این مرحله، اهداف عملیات به طور کامل حاصل شد و تلاش دشمن برای باز پس‌گیری مواضع از دست داده بی نتیجه ماند. دشمن در اوج نا امیدی به سلاح شیمیایی متوسل شد که با واکنش پدافند شیمیایی خنثی شد و رزمندگان ایرانی به تثبیت مواضع جدید خود در این منطقه پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: