کد خبر: ۸۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
فرمانده سپاه قدس با حضور در منزل شهید «مصطفی بدرالدین» فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه، شهادت وی را به خانواده‌اش تبریک و تسلیت گفت.
سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز یکشنبه در منزل «مصطفی بدرالدین» فرمانده ارشد شهید حزب‌الله، حاضر شد و شهادت وی را به خانواده‌اش تبریک و تسلیت گفت.

بر اساس گزارش روزنامه الاخبار لبنان، سردار قاسم سلیمانی دو روز بعد از حمله جنگنده‌های صهیونیستی به قنیطره در ژانویه 2015 در «روضة الشهیدین» در «الغبیری» حضور یافت و عکسی از وی که در حال خواندن قرآن بر سر مزار «عماد مغنیه» و فرزندش «جهاد مغنیه» بود، منتشر شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: سردار سلیمانی پیش از حضور بر سر مزار این دو شهید، نزد خانواده ایشان رفته بود و شهادت جهاد مغنیه را خانواده‌اش، برادرانش و دایی‌اش «مصطفی بدرالدین» تبریک و تسلیت گفته‌ بود.

الاخبار نوشت: شنبه شب گذشته صحنه تکرار شد؛ سردار سلیمانی مجددا به «الغبیری» آمد اما این‌بار برای تسلیت خانواده شهید بدرالدین آمده بود. این اولین بار نیست که سردار وارد بیت‌الاحزان می‌شود جایی‌که عکس جدیدی به شهدا اضافه شده‌است.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: دوست خانواده در بین اعضای خانواده می‌نشیند و قرآن می‌خواند «ولا تحسبنّ الذین قُتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاء عند ربهم یُرزَقون». سردار در حالیکه در دست راستش تسبیح و در دست چپش انگشتر عقیق دارد، رو به مادر شهید «ام عدنان» می‌کند و می‌گوید:" ما فرمانده و برادر عزیزی را از دست دادیم. این مصیبت، مصیبتی برای امت اسلامی است، چراکه نمی‌توان از دست دادن شخصیتی مثل «ذوالفقار» را فقط به کشور یا منطقه و ضاحیه محدود کرد.

الأخبار به نقل از سردار سلیمانی نوشت: ما با خانواده‌ای مجاهد رو به رو هستیم که شهیدان بزرگی همچون حاج رضوان  و جهاد مغنیه را در راه اسلام دادند و اکنون عجیب نیست که شهید بزرگوار دیگری چون ذوالفقار که برخاسته از این خانواده است، به زمره شهداء بپیوندد. ذوالفقار در عرصه‌های مختلف نبرد همواره به دنبال شهادت بود و در نهایت به آرزوی خود رسید.

سردار سلیمانی خطاب به فرزند شهید بدرالدین گفت: شما باید در مسیر پدر خود گام بر دارید تا الگویی برای آیندگان باشید.

گفتنی است؛ شهید مصطفی بدر الدین فرمانده ارشد حزب‌الله روز جمعه هفته گذشته در پی حملات توپخانه‌ای تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

شهید بدرالدین در سال 1961 چشم به جهان گشود. او از همان دوران ابتدایی پیوستنش به جبهه مقاومت در لبنان سرسختانه به مقابله با جبهه مقابل یعنی رژیم صهیونیستی پرداخت.

پس از اشغال کویت توسط صدام معدوم، تَنی چند از اعضای مقاومت از جمله شهید «مصطفی بدرالدین» در زندان کویت گرفتار شدند. وی از سال 1983 تا اوایل سال 1990 در زندان کویت اسیر بود.

شهید بدرالدین پس از پایان دوران اسارت و آزادی از زندان کویت بار دیگر به لبنان بازگشت تا در جبهه نبرد حق علیه باطل نقش‌آفرینی کند. وی قصد داشت تا پس از آزادی از زندان کویت فرماندهی نیروهایی را که برای آزدسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها آموزش می‌دیدند، بر عهده گیرد.
برچسب ها: سردار سلیمانی
نام:
ایمیل:
* نظر: