پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۹:۳۸
کد خبر: ۸۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
شهید" حسین محمدمرادپور" هنرمند نقاش وطراح که در سال67 به شهادت رسیده بود، از سوی سازمان بسیج هنرمندان فارس به عنوان شهید شاخص این سازمان در سال 95 معرفی گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، شهید حسین محمد مرادپور، به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان فارس درسال95  از سوی این سازمان معرفی گردید.

 

 بنا براین گزارش، یکی از اهداف معرفی شهدای شاخص در هرسال معرفی كامل شهدا به عموم جوانان و هنرمندان بسیجی است و در طول يك سال با سيره و ويژگی هاي اين شهدا آشنا شده و ضمن انس بيشتر با شهدا، سعی در الگوپذيری از ايشان می كنند.

 

شهید مرادپور،شهید حسین  محمد مرادپور در 19تیرسال44 در شهر شیراز چشم به جهان گشود در خانواده ای بدنیا آمد که علی رغم آنکه پدر و مادرش بی سواد بودند امّا از نظر سطح فکر دارای فرهنگ اسلامی و مذهبی بودند.

 

در سال 56-57 که انقلاب و حرکت مردم به رهبری امام خمینی ( ره ) شروع شد در تمام فعالیتهای انقلابی شرکت می کرد بیشتر اوقات تا پاسی از شب بیرون از خانه و در فعالیتها و تظاهرات شرکت داشت خودش کلیشه ای از عکس امام ساخته بود و با رنگ روی دیوارها نقاشی می کرد یا شعار نویسی می کرد.

 

در سال 59 بصورت بسیجی به جبهه رفت و بعد از مراجعت و اخذ مدرک در دوره آموزشی سپاه شرکت کرد به صورت رسمی در سال 61 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

 

شهید مرادپور در زمینه‌ی نقاشی و طراحی و خط علاقه و تخصص داشتند. آثار باقی مانده از ایشان تعدادی نقاشی و طراحی در کتابی با عنوان توحید که با صفحه بندی و خط بسیار زیبای شهید در دانشکده ای که ایشان تحصیل می کرد به عنوان یادبود و آثار شهید نگهداری می شود.

در مناطق جزیره مجنون، منطقه فاو و در عملیاتهای فتح تنگه کورک در کردستان و عملیات کربلای 5 و عملیات والفجر 10 و عملیات بیت المقدس 7 نیز شرکت داشت که در آخرین عملیاتش بیت المقدس 7 بود که در24 خرداد سال67  به فیض شهادت نائل آمد و به دیدار حق شتافت و به آرزوی خود رسید.



انتهای پیام/ 224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: