کد خبر: ۸۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خبر داد:
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از صدور کارت شهدای فرهنگی در 20 استان کشور خبر داد و گفت: صدور کارت‌های شناسایی در استان‌های باقی مانده نیز در شرف انجام است و علت عقب افتادن آن، تأخیر در رسیدن اطلاعات بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره افزود: لازم بود کارت‌های شناسایی برای خانوادگان شهدای فرهنگی صادر شود.

وی با بیان اینکه 5000 شهید فرهنگی در کشور داریم گفت: این کارت‌ها امتیاز ویژه‌ای برای خانواده شهدا ندارند و ما هرکاری برای آنها انجام دهیم کم است. کفراشی مزیت کارت‌های شناسایی شهدای فرهنگی را در مشخص شدن هویت آنها دانست و ادامه داد: قبلا پیش آمده بود که برخی خانواده‌ها مراجعه می‌کردند و خود را از بازماندگان شهدای فرهنگی معرفی می‌کردند ولی مدرکی برای اثبات آن نداشتند و نیاز بود تا هویت آنها مشخص شود.از سوی دیگر به دنبال آن بودیم که آمار و اطلاعات دقیقی از شهدای فرهنگی در دست داشته باشیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال آمار جامعی از شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری خواهیم کرد، بر این اساس اطلاعاتی نظیر خصوصیات اخلاقی، محل شهادت، تحصیل، خاطرات، دل‌نوشته‌ها و... از شهدا را در قالب موزه الکترونیکی آماده و در دسترس عموم قرار می‌دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: