آخرین اخبار
کد خبر: ۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: دشمن در نبرد نرم به دنبال تسخیر سنگر دانشگاه است.

اسماعیل قزل سفلی در جلسه تودیع و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، دوران جوانی را فرصتی گرانبها برشمرد و با تاکید بر استفاده از آن اظهار داشت: یکی از مهمترین زمان ها، فرصت کسب دانش در دانشگاه ها است.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که غربی ها و آمریکایی ها خودشان اذعان دارند که انقلاب اسلامی در دهه جدید و نظم نوین جهانی یکی از مهمترین کشورهای نقش آفرین است.

قزل سفلی با بیان اینکه ایران الگویی به نام انقلاب اسلامی را به جهان عرضه کرد و امروز در دهه چهارم خود قرار دارد ادامه داد: رهبری، ایدئولوژی، توده های مردم و عناصر سازمان ده، مولفه های یک انقلاب است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات، کمبود نیروی متعهد برای آینده انقلاب اسلامی است، آینده انقلاب را در گرو تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: یکی از مراکز مهم تربیت نیرو دانشگاه است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه امام راحل(ره) تغییر صحنه نبرد از سخت به نرم را به خوبی تشخیص دادند اضافه کرد: دشمن در این نبرد نرم به دنبال تسخیر سنگر دانشگاه است و نقش بسیج دانشجویی و سایر تشکل ها در مقابله با این حربه دشمن را مهم دانست.

قزل سفلی با اشاره به نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه ها گفت: آهنگ کار تشکیلاتی باید آهنگ عبادت باشد که مقدس است.

وی با بیان اینکه درون مجموعه بسیج دانشجویی عناصر مومن و انقلابی زیادی در حال فعالیت هستند تصریح کرد: این تشکل نیازهایی دارد و اقداماتی را باید انجام دهد تا بتواند در آینده انقلاب اسلامی نقش آفرین باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، اخلاق و معنویت، خدمترسانی به مردم، اثرگذاری در محیط، تلاش برای ترویج روحیه انقلابی توسط مجموعه بسیج دانشجویی و اتحاد تشکیلاتی و سازمانی اضافه کرد: جنگ امروز، جنگ تابلوها است و باید روحیه و فرهنگ بسیجی را ترویج دهیم چراکه علاقمندان به نظام را خوشحال و دشمنان را ناراحت کرده ایم.

قزل سفلی با بیان اینکه باید روز به روز ارتباط با خدا را قویتر کنیم اظهار داشت: باید تلاش کنیم که دانشجویان بسیجی را در دانشگاه به تواضع، صبر و شکیبایی بشناسند.

وی با بیان اینکه با افزایش دانش، می توان برای انقلاب اسلامی مفید واقع شد، بر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بین دانشجویان بسیجی تاکید کرد و گفت: برای خدمترسانی به مردم باید ظرفیت ها را ایجاد کرد که اردوهای جهادی، کارهای عام المنفعه و... از جمله این اقدامات است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر ایجاد بستر برای سلیقه های مختلف در بسیج دانشجویی و نگاه وسیع به موضوعات گفت: بسیج دانشجویی نقطه اتصال مجموعه های ارزشی در دانشگاه ها باشد.

قزل سفلی در ادامه با تاکید بر تعامل با مسئولان و سایر تشکل ها بیان کرد: بسیج دانشجویی محور جبهه انقلابی در دانشگاه ها باشد و مانند برادر بزرگتر سایر تشکل ها عمل کند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در تحقق بسیج ده ها میلیونی تلاش کند تصریح کرد: بسیج باید کانون معنویتی برای سلیقه های مختلفی که در درون نظام فعالیت می کنند، باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه باید بر اصول اعتقادی خود ایستادگی کنیم ادامه داد: فتنه خط قرمز ما است و نباید در گذر زمان فراموش شود.

قزل سفلی با تاکید بر دفاع منطقی از انقلاب بیان داشت: تشکیلاتی موفق است که روحیه انقلابی داشته باشد و امروز نیز به مجاهدت همراه با بصیرت نیاز داریم.

در این جلسه حجت الاسلام مهدی کاظمی مسئول نمایندگی ولی فقیه  در ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: جوانی بهترین سرمایه ای است که می توان در راه عبادت خداوند، خودسازی وتهذیب نفس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان شهید ایران اسلامی عاشق خدا، ایثارگری و جهاد بودند افزود: باب جهاد، شهادت، خدمت و عبادت باز است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه قلب جوان مانند آینه شفاف است اضافه کرد: بزرگان ما نیز به جوانی اهمیت می دادند.

کاظمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ایام الله گفت: از جوانان و دانشجویان بسیجی انتظار می رود که در سنگر علم و دانش، تهذیب نفس و خودسازی نیز گام بردارند.

در این جلسه از زحمات عباس توانا مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز تجلیل و محمدمهدی سعادت یار به عنوان مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

محمدمهدی سعادت یار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز پیش از این مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه بود.

انتهای پیام/

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: