جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس خبرداد:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، دومین بداهه نویسی وخوشنویسی برگزیده اشعار و بیانات حضرت امام خمینی(ره) با عنوان"خط امام" در روز جمعه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری دومین بداهه خوشنویسی "خط امام" خبر داد و بیان داشت: به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، دومین بداهه خوشنویسی با عنوان "خط امام" در روز جمعه 14 خرداد در حرم مطهر احمدی ومحمدی(ع) برگزار می‌گردد.

زارع با اشاره به هنرخوشنویسی ابراز داشت: هنرخوشنویسی،‌‌ موهبتی‌ الهی است که یقینا تکلیفی برعهده هنرمندان این عرصه خواهد گذاشت، هنرپاکی که ریشه در عقاید ما دارد و سابقه آن به کتابت قرآن توسط اهل بیت(ع) می‌رسد.

 دومین بداهه خوشنویسی

 

زارع با اشاره به هدف از برگزاری برنامه‌ی بداهه نویسی خوشنویسی " خط امام" عنوان داشت: در  روز سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، هنرمندان انقلابی و متعهد ما درشهر مقدس شیراز گردهم می‌آیند تا ازخط امام(ره) بگویند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: خطاطی اشعار و مشق جملات پرمغز روشنگر حضرت امام(ره)، مرور راه ایشان است که همانا مبارزه‌ی با ظالم و گرفتن حق ضایع شده‌ی مظلوم می‌باشد

 

زارع با اشاره به تعهد هنرمندان بسیجی به راه امام(ره) تصریح نمود: بداهه نویسی "خط امام"  اوج تعهد در کنار تخصص را داراست که در جوار مرقد نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)  که ایشان نیز یکی از خطاطان اهل بیت(ع) نیز می باشد، تعهد هنرمندان را به منصه‌ی ظهور می‌گذارد.

 

زارع افزود:  پیش بینی می‌شود بیش از یکصد هنرمند خوشنویس در این برنامه حضور یافته و به کتابت اشعار و بیانات حضرت امام خمینی(ره) بپردازند، آثار خوشنویسی خلق شده در این برنامه به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) اهدا می‌گردد.

 

خاطر نشان می‌سازد، دومین بداهه خوشنویسی "خط امام" به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)،  انجمن خوشنویسان شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.




انتهای پیام/ 224224 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: