کد خبر: ۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
مسئول بسیج فرهنگیان استان در جمع فرهنگیان ناحیه 4شیراز:
حسن زاده در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز به تشریح "چیستی و چرایی تحول در آموزش و پرورش" پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان استان در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز به تشریح "چیستی و چرایی تحول در آموزش و پرورش" پرداخت.

حسن زاده با بیان ضرورت تغییر و تحول در آموزش و پرورش گفت: سند تحول می کوشد آموزش و پرورش را اسلامی کند. و با طرح دو پرسش به صحبت خود ادامه داد: "تاکنون هر آنچه آموزش داده ایم باید آموزش می دادیم؟" و "هر آنچه را که باید آموزش می دادیم آموزش داده ایم؟"

این دو سوال بیانگر پارادوکسی است که در آموزش و پرورش مطرح است. سند تحول می کوشد تا این پارادوکس را از میان بردارد و یک همگرایی میان آموزش و تربیت ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه سند تحول به دنبال تعالی بخش کردن آموزش و پرورش است گفت: نظام تربیت دینی نیاز به گفتمان دینی دارد؛ هر چه پیش می رویم مدرسه باید تعالی بخش تر شود.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: در گذشته میان نظام تربیتی و آموزشی هماهنگی بود.به گونه ای که اگر یک دانش آموز معدل بالا داشت در اخلاق نیز نمونه بود.اخلاق؛ یک تکمیل کننده میان شاخص تربیتی و آموزشی است. اما در زمان کنونی یعنی در دهه چهارم انقلاب ما دچار واگرایی هستیم؛ معلم خود را مسئول تربیت کودک نمی داند.

حسن زاده با یادآوری اینکه  ما دارای سه نظام تربیتی اخلاقی، مدنی، دینی می باشیم افزود: مبنا ایجاد نظام اخلاقی است؛ بنابراین اگر دانش آموز اخلاق مدار شد خداپرست و مجاهد هم می شود. حضرت آقا پرورش را مهم و مکمل مجموعه ی آموزشی می داند. دانش آموز اگر اخلاقی شد دینی و مدنی هم می شود. بنابراین آموزش و پرورش باید هر سه نظام اخلاقی، مدنی و دینی را با هم داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان خطاب به فرهنگیان گفت: شما باید آموزش گفتار، رفتار و تفکر را پیگیری نمایید. اگر این اصول را دنبال نمایید به بینش، دانش و مهارت خواهید رسید که انسان را به حیات طیبه و مقام بندگی می رساند. اگر این گونه شد دانش آموز به مقابله با تهدیدات و تهاجمات فرهنگی پرداخته و از تهدیدات، فرصت می سازد.

 /انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: