پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۵:۳۱
کد خبر: ۸۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
حدادعادل در ویژه‌برنامه رحلت امام(ره):
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت:‌ بزرگ‌ترین میراث امام(ره) حکومتی دینی است و تبلور سیاسی حکومتی دینی در ولایت‌فقیه است.
به گزارش روابط عمومی سپاه سروستان،

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری امشب در ویژه‌برنامه رحلت امام خمینی(ره) که از شبکه سوم سیما با اجرای وحید یامین‌پور روی آنتن رفت، در خصوص موضوع تحریف امام(ره)، اظهار داشت: لازم نیست فردی برای تحریف فکر یک شخصیت با او مخالفت داشته باشد، ممکن است احترام ظاهری هم صورت گیرد، اما راه دیگری انتخاب کند، یعنی کسانی در جامعه بودند که در زمان خود امام هم حرف‌های ایشان را قبول نداشتند،‌ اما جرأت نمی‌کردند اظهار کنند.

وی تصریح کرد: برخی بعد از فوت امام(ره) صریحاً می‌گفتند که ما با برخی از حرف‌های امام مخالف بودیم، اما مصلحت نمی‌دانستیم بگوییم، ازاین‌رو بعدا مجله به راه انداخته و کتاب ترجمه کردند و حلقه‌هایی را تشکیل دادند و بنا را بر این گذاشتند که با این حکومت مقابله کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری بر همین اساس اظهار داشت: یادمان نرفته در کنفرانس برلین یک نفر گفت اندیشه‌های امام(ره) را باید به موزه‌های تاریخ سپرد و این را صریحاً مطرح کرد و آقایانی که که آنجا بودند اعتراضی نکردند و بعد که این برنامه از تلویزیون پخش شد و ملت بیدار شدند بهانه آوردند و گفتند چرا در محرم، برهنه شدن آن خانم نشان داده شده و درواقع سعی کردند از کنار اصل قضیه عبور کنند.

حدادعادل یادآور شد: بنده در مجلس بودم که عده‌ای از همان آقایانی که آن حرف‌ها را زده بودند دفاع می‌کردند و 180 درجه نقطه مقابل اندیشه امام(ره) عمل کرده و بعد هم دیدیم که حدود 4 سال بعد کار خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان هم صلاحیت‌شان را تأیید نکرد، آن‌گاه یاد امام(ره) افتادند و از تریبون مجلس اعلام کردند ما فرزندان معنوی امام(ره) هستیم و این خود یک نمونه بارز از تحریف امام(ره) و شخصیت امام(ره) به شمار می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در موضع‌گیری‌ها دقیقاً برخلاف آنچه که امام(ره) گفته بودند، عمل می‌کردند، گفت: وقتی می‌خواستند رأی مردم را داشته باشند،‌ یاد امام(ره) می‌افتادند و ما بعد از ارتحال امام(ره) مکرر با این بازی روبه‌رو بودیم، یعنی برخی‌ها هر وقت کم می‌آوردند یاد امام(ره) می‌افتادند. هر وقت می‌دیدند با مخالفت با فکر امام(ره) به قدرت می‌رسند، مخالفت می‌کردند و هرجایی هم که لازم بود از امام(ره) دم می‌زدند تا به قدرت برسند و این همان عدم صداقت و شفافیت است.

*تبلور سیاسی حکومت دینی در ولایت فقیه است

حداد عادل با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین میراث امام(ره) حکومت دینی بوده است، گفت: تبلور سیاسی حکومت دینی در ولایت فقیه است، یعنی فقیهی که مطابق با سازوکار قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی و مجلس خبرگان به ولایت و رهبر جامعه انتخاب شده و مثل خود امام جامعه را اداره کند و این بزرگ‌ترین میراث امام(ره) است.

وی تأکید کرد: امام(ره) ولایت‌فقیه را فقط در زمان حیات خود نخواستند و اینکه فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، تنها مربوط به زمان حیات ایشان نبوده، بلکه بعد از آن را نیز مدنظر داشته‌اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه افرادی مانند اکبر گنجی قدرت تحریفی ندارند و عملاً از دست آنها این کار برنمی‌آید، بلکه تحریف کار کسانی است که با امام(ره) عکس دارند و دارای مسئولیت هستند و مردم حرف آنها را می‌شنوند، چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت، افزود: با چراغ بصیرت در این زمینه باید راه را روشن کرد؛ در اندیشه امام(ره) نیز باید بر اساس محکمات و متشابهات عمل کرد در واقع متشابهات را با محکمات مقایسه کرده و از دل محکمات تکلیف متشابهات را مشخص کنیم.

هرجریانی که از جدایی دین از سیاست دم بزند با تفکر امام(ره) بیگانه است

حداد عادل تأکید کرد: هر جریانی که از جدایی دین از سیاست دم بزند و آن را تبلیغ کند این جریان با فکر امام(ره) بیگانه است، هر کسی با مبلغان این جریان سکولار همراهی کند به اردوگاه فکری و انقلابی امام خمینی(ره) تعلق ندارد؛ یکی از محکمات امام(ره) عمل به قانون بود و همواره بر عمل به قانون تأکید داشتند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه گاهی کسانی فضا را غبارآلود می‌کنند که اغلب برای رسیدن به محکمات به آنها مراجعه می‌شده، برای مثال یکی از همین افراد می‌گفت امام(ره) با شعار مرگ بر آمریکا مخالف است! در این‌ فضای غبارآلود اول چه کسی باید چه‌کار کند، گفت: این فضای غبارآلود دقیقاً همان لفظ فتنه است که حضرت امام علی(ع) هم فتنه را معرفی کردند، فتنه یک فضای غبارآلود است که چشم چشم را نمی‌تواند ببیند.

وی افزود: چراغ عبور از فتنه بصیرت است و این بصیرت وظیفه یک عده نیست، بلکه همه باید بصیرت داشته باشند.

حدادعادل بر همین اساس به مقایسه اظهارنظرهای برخی شخصیت‌ها در زمان امام و حال اشاره کرد که نسب به آن زمان تا چه اندازه تغییر کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر کسی دم از امام زد اما با ولی فقیه حاضر مخالفت کرد این خود تحریف امام و بی‌صداقتی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان به برخی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اشاره و خاطرنشان کرد: مردمی بودن، مثل مردم زندگی کردن، زندگی اشرافی نداشتن و به تجملات دنیوی آلوده نشدن، بیت‌المال را محترم شدن از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: