گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
یادداشت محمد عسلی؛
تفاوت اسلام اصیل و انقلابی با اسلام آمریکایی و وهابی که ملت‏ها را به سکون و ظلم‏پذیری و تبعیت از طاغوت و شیاطین تشویق می‏کند در وصیت‏نامه امام راحل به خوبی تشریح و توضیح داده شده است...
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه به نقل از روزنامه عصر مردم، بی شک وصیت‏نامه امام خمینی (رضوان‏الله) یکی از اساسی‏ترین محورهای دین‏باوری و هشدار به امت مسلمان در جهت رعایت موازین و اصول و فروع دین است که منشأ نیروهای محرک رهایی از ظلم‏پذیری و ستمگری است، زیرا مبانی استنباطی حقوق اسلامی آنقدر غنی است که دستورالعمل و مانیفست کاملی برای رشد و کمال انسانی را پیش روی هر مسلمانی قرار می‏دهد.

امام راحل با کسب فیض از منویات پیامبر اسلام (ص) و سنت و سیره ائمه هدی (ع) توانست با نیروی عظیم عرفان عملی و باور دینی بر طاغوت زمان غلبه کند و رهبری انقلابی عظیم را همانند معجزه‏ای در عصر فضا و الکترونیک رقم زند. بی‏شک آیندگان در قرون آتی از این رویداد بزرگ تاریخی حیرت خواهند کرد که چگونه مردی روحانی بدون سلاح مادی و نظامی توانست نیرویی فراتر از حد تصور را آزاد و بسیج کند که هیچیک از دولت‏ها و دولتمردان زمین نتوانند از بروز و ظهور آن پیشگیری کنند، بلکه امکانات مخابراتی و اطلاع‏رسانی جهانی در خدمت غیرمستقیم ایشان قرار گیرند و جهانیان را از سخنان و خواسته‏های وی مطلع نمایند.

بدیهی است آنچه در سال‏های ۵۶ تا ۵۷ و سال‏های بعد تا به اینک اتفاق افتاده و موجب تحولات و تغییراتی شگرف در ساختار دولت‏های اسلامی گردیده مرهون تأثیرگذاری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که گر چه کشورهای مسلمان عربی و مردم انقلابی آنها نتوانسته‏اند به اهداف اسلامی خود نائل آیند اما بیداری آنها راه را بر دشمنان و استعمارگران قرن بسته و اسباب زحمت برای آنان فراهم کرده است.

این مقدمه را از آن رو یادآور شدم که تأثیر وصیت‏نامه امام راحل (ره) را در پایداری، آزادیخواهی و استقلال‏طلبی ملت مظلوم ایران عزیز و راه پیش رو برای آیندگان بازگو نمایم.

و اما بعد: ذکر اهمیت ثقلین در مقدمه وصیت‏نامه حضرت امام (ره) از باب پاسخگویی علمای اسلام به منظور رعایت فرمایشات پیامبر اعظم و اهمیت آن است که همان کتاب الله و عترتی است: «قرآن و سنت ائمه معصومین (س)»
رسیدن جهان به قسط و عدل و به تعبیر ساده‏ تر عملی شدن عدالت اجتماعی از جمله توصیه‏ های حضرت امام (ره) به مردم مسلمان و رهبران دینی است که ملهم از آیات قرآنی است. آنجا که خداوند خطاب به حضرت داوود فرمود: یا داوود انا جعلناک خلیفه فی الارض فاحکم بین الناس بالحق.

و یا آنجا که فرموده است: «اعدلوا هو اقرب للتقوی» [به عدل و دادگستری عمل کنید که به تقوی نزدیک‏تر است]
اشاره به جور و ستم و فساد دولتمردان ستمگر و استعمارگر و توجه مردم مسلمان به پرهیز از کمک و یاری آنها، مقابله با ظلم و فساد و تباهی در وصیت‏نامه ایشان به حدی روشن و مستدل است که نیاز به تفسیر و تعبیر ندارد.

زیرا امام خمینی که پیرو امام علی (ع) است بارها در نهج‏ البلاغه آن حضرت خوانده‏ اند که «کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عونا» دشمن ظالم باشید و دوست مظلوم…

بی‏شک حمایت از ملت مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و لبنان و سایر بلاد اسلامی که گرفتار ظلم و تعدی و تجاوز ستمگرانی چون اسراییل، داعش و آمریکا و ایادی آن هستند ملهم از دیدگاه و فرمایشات مولا علی (ع) است و آیاتی از کلام‏الله مجید که در همین باب نازل شده است و ذکر تمامی آنها در این کوتاه سخن نمی‏گنجد.

تفاوت اسلام اصیل و انقلابی با اسلام آمریکایی و وهابی که ملت‏ها را به سکون و ظلم‏پذیری و تبعیت از طاغوت و شیاطین تشویق می‏کند در وصیت‏نامه امام راحل به خوبی تشریح و توضیح داده شده و برای آنها مثال آورده‏اند آنجا که اشاره به عملکرد پادشاهان سعودی می‏کنند و عملکرد خلاف شرع وهابیت.

افتخار امام خمینی (ره) به پیروی از مذهبی که در رأس آن پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) است و توانسته با الهام از همین مذهب و حماسه عاشورا ملت ایران را از زیر بار ظلم و تعدی نظام شاهنشاهی و در رأس آن شاه وابسته و دلبسته به فرهنگ و سیاست غرب و غربیان نجات دهد و این سلاح ایمان را برنده‏ترین سلاح دانسته است. تقدیر از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و تقدیر از مادران و پدران شهدا که شهادت فرزندانشان را بهتر از جنات ندیم دانسته‏اند در وصیت‏نامه ایشان مکرراً آمده است.

اشاره به رسوایی آمریکا که برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران به هر دری زده و اینکه علیرغم قدرت‏های نظامی و مادی موفق نشده این را به مدد غیبی نسبت داده‏اند و قدرت انقلاب و توانایی مردم را ناشی از باور اسلامی و مذهبی آنان دانسته‏ اند.

توصیه امام راحل به مردم برای دوری از ورود به راه‏های شرق و غرب و حرکت در مسیر راه و جاده اصلی که همان صراط مستقیم است و پیروی از ائمه اطهار و فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی این بزرگ راهنمایان و افشاگری ستم‏ها و ستمگری‏های سردمداران شرق و غرب در وصیت‏نامه ایشان نیز ملهم از آیات شریفه قرآن و فرمایشات مولا علی (ع) و سنت و سیره ائمه معصومین (س) است.

پاسداری از انقلاب اسلامی و حفظ شعائر و ارزش‏های آن و تبعیت از ولایت فقیه و قانون و احکام اسلامی و احترام به خانواده معزز شهدا و ارزشگزاری و پاسداری از توصیه‏های شهداء از جمله مواردی است که امام راحل در وصیت‏نامه خود به آنها پرداخته‏ اند.

امام راحل در پایان وصیت‏نامه خود اعلام کرده‏اند که: «آنچه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت‏نامه سیاسی، الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم‏الشأن ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‏باشد…»
روانش شاد و یادش گرامی باد.
والسلام

یادداشت محمد عسلی/رئیس شورای عالی سازمان بسیج رسانه فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: