کد خبر: ۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون جامع ویژه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته، در مردادماه سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه ساماندهی و برگزاری آزمون جامع ویژه افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال گذشته گفت‌: اکنون پذیرفته شدگان مرحله دوم، دوره تحصیلی خود را آغاز کردند و مشغول گذراندن هفته سوم آن هستند که بعد از این دوره، در مردادماه آزمون جامع برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به سه هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند، عنوان کرد: سایر پذیرفته شدگان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دوره های آموزشی را می گذرانند.

موسی پور اظهار کرد: همانطور که از سال گذشته هم مقرر شده بود، پذیرفته شدگان باید پس از گذراندن دوره قبولی در آزمون نهایی وارد بازار کار شوند و بر این مبنا امسال آزمون  برگزار شده و افراد پس از قبولی در این آزمون و کسب نمره قبولی می توانند فعالیت خود را به عنوان معلم آغاز کنند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: پیش بینی می کنیم تا 10 شهریور واجدین شرایط حرفه معلمی را به مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش معرفی کنیم.

موسی پور تصریح کرد: باتوجه به اینکه از قبل محل خدمت پذیرفته شدگان تعیین شده و حکم استخدامی آنها صادر شده بود، برای توزیع نیروها مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص جزئیات آزمون جامع بیان کرد: این آزمون در دو نوبت انجام می شود و چنانچه فردی به هر دلیلی نظیر عدم حضور یا قبولی در دوره اول موفق نشود، می توانند در نوبت بعدی آزمون که یک هفته پس از آزمون نوبت اول برگزار می شود، شرکت کنند.

موسی پور افزود: درصورتی که فردی بعد از شرکت در دو نوبت آزمون باز هم نمره قبولی را اخذ نکند با همان امتیاز به آموزش و پرورش معرفی شده و تصمیمات لازم را آموزش و پرورش اتخاذ می کند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: آزمون جامع در دو شکل دانشی و عملکردی برگزار می شود که در شکل دانشی مطالب تدریس شده، نظریه ها و اصول کار سنجیده می شود در حالی که در بخش عملکردی توان به کارگیری مهارت های نظری مورد سنجش است.

موسی پور گفت: قصد داریم آزمون در دو شکل کتبی و شفاهی برگزار شود که بخش شفاهی به تدریج در حال اجراست و اساتید در موقعیت هایی نحوه ارائه و عملکرد پذیرفته شدگان را بررسی می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش شفاهی آزمون مساله ای فرآیندی است، یادآور شد: مواد و محتوای بخش های مورد سنجش در امتحان کتبی بعد از تعطیلی هفته سوم ماه رمضان برای مشمولان، اعلام می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: