پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۶:۱۷
کد خبر: ۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
پاسدار دکتر آرش علاءالدینی درهمایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر: "ایمان ،دانش و اراده ،لازمه احیاء امر به معروف و نهی از منکر، در بین کارکنان،خانواده و در جامعه می باشد"
همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر،در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز ،همراه با قرائت میثاق نامه احیاء واجب فراموش شده ،با سخنرانی پاسدار دکتر آرش علاءالدینی فرمانده این ناحیه درجمع کارکنان پایور در روز چهارشنبه تاریخ 95/03/26در محل نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز ،همراه با قرائت  میثاق نامه احیاء واجب فراموش شده ، با سخنرانی پاسدار دکتر آرش علاءالدینی فرمانده این ناحیه  در روز چهارشنبه تاریخ 26/03/95درجمع کارکنان پایور در محل نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

در این همایش،پاسدار دکتر آرش علاءالدینی،با بیان اهمیت احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بین کارکنان ، مراتب و شرایط احیاء این دو فریضه الهی را  تشریح کرد.

وی گفت:ما کارکنان سپاه اگر بخواهیم در جامعه یک کارانقلابی،انجام دهیم ،ممکن است از نظر سازمانی برای ما مشکلی پیش بیاید،اما باایمان راسخ،اراده و توکل بر خدا می توان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه هم به نحو شایسته انجام داد.

دکتر علاءالدینی با اشاره به مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکرگفت:شرط اول خودسازی ،ایمان و تقوای الهی داشتن است .و شرط دوم برای انجام امر به معروف ونهی از منکر، داشتن دانش کافی است ، وی گفت شرط سوم داشتن اراده قوی است، یعنی ما باید با آموزش، مراتب قلبی،زبانی و عملی و شرایط عمل به این دو فریضه را بیاموزیم و سپس با توکل بر خدا، برای احیاء،این دو واجب فراموش شده تلاش و مجاهدت نماییم.

دکتر علاءالدینی در بخش دیگری از سخنانش به بیان اهمیت سبک زندگی اسلامی و مصون سازی فرهنگی در بین کارکنان و در سپاه پرداخت.

وی گفت:ما یک بعد سازمانی و یک بعد خانوادگی داریم و اینهارا نمی توان از هم جدا کرد،زیرا سبک زندگی اسلامی داشتن،عمل به معروفات و ترک منکرات و تبیین و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در بین کارکنان و در خانواده و در جامعه ،در راستای مصون سازی فرهنگی ،هم در بعد سازمانی برای ما لازم است و  هم در بعد خانوادگی .وباید به این مهم عمل نمود تا نور الهی در قلب ما بتابد و روحیه انقلابی و جهادی ما روز به روز افزایش یابد.

درپایان این همایش ،میثاق نامه احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع)شیراز،توسط پاسداران این ناحیه به صورت دسته جمعی قرائت شد. متن این میثاق نامه به شرح ذیل می باشد:     

"میثاق نامه احیاء واجب فراموش شده"

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :

" والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و یطیعون الله و رسوله اولئک سیرحمهم الله ان الله عزیز حکیم " 71توبه

همچنین در کلام امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) عمل به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اینگونه توصیف شده است : " وما اعمال البّر کلّها و الجهاد فی سبیل الله عند الامر بالمعروف و النّهی عن المنکر الا کنفثةٍ فی بحرٍ لجّیٍّ "

" تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا , در مقابل امر به معروف و نهی از منکر , به اندازه آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست"

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی از نعمات و مولود انقلاب اسلامی ایران و حاصل نگاه بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می باشد. در اهمیت این نهاد انقلابی همین بس که , حضرت امام (ره) فرمود : " اگر سپاه نبود , کشور هم نبود" و نقش بی بدیل آن به تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران, نقش پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ما پاسداران جمعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمد بن موسی (ع) شیراز, سومین حرم اهل بیت (علیهم السّلام) , برای حفظ ویژگی پیش روندگی و پیش برندگی سپاه انقلاب اسلامی و آنکه حضرت امام (ره) فرمود :" کوشش کنید برادرها که خودتان را اصلاح کنید و پاسداری از خودتان بکنید, پاسداری از خودتان که کردید , پاسداریتان از جمهوری اسلامی پیش خدای تبارک و تعالی مقبول است و ارزشمند". و کلام گهربار فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) که فرمود :" شما باید برای انقلاب, آماده هرگونه پاسداری باشید", در محضر امام عصر حضرت حجة بن الحسن عسکری (عج) با خداوند سبحان عهد و پیمان می بندیم, با اطاعت از ولی امر مسلمین جهان و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدّظلّه العالی), در راه اجرای احکام قرآن و سیره و سنّت معصومین(علیهم السلام), برای احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمد بن موسی (ع), با شناخت مراتب قلبی, زبانی و عملی آن, برابر قوانین و مقررات نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, تلاش و مجاهدت نماییم.

                                                                                            "والسّلام علی من اتّبع الهدی"                                                                   "            وما توفیقی الا بالله علیه توکلت والیه انیب"

 همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیرازهمایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیرازهمایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیرازهمایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز

 

نام:
ایمیل:
* نظر: