آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
امام جمعه لارستان؛
امام جمعه لارستان گفت: محیط علمی باید سیاسی باشد و آن هم به این معنا که بداند در کشور چه اتفاقی می افتد دشمن را بشناسند و این با محیط علمی منافاتی ندارد و این یعنی سیاسی بودن ولی سیاسی کاری نباید به محیط های علمی آسیبی بزنید و محیط های علمی باید مطلقا از این بازی های سیاسی بدور باشد
در پی برگزاری همایش "روحانی تنها نیست” و حضور علی اکبر نجیب زاده نماینده ی عالی دولت در مراسمات حزبی و پخش کلیپ سران فتنه( که طبق مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی  ممنوع التصویر می باشد در این همایش، دانشجویان بسیج دانشجویی و تنی چند از معتمدین شهرستان با حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهر دیدار و نکاتی را در این خصوص یادآور شدند.

ما به اصل برگزاری این همایش اعتراضی نداریم

در ابتدای این دیدار به نمایندگی از جمع حاضر حمید مقیمی مسئول اسبق دفتر بسیج دانشجویی لارستان بیان داشت: ما به اصل برگزاری این همایش اعتراضی نداریم که چرا برگزار شده است؟ بلکه اعتراض ما به این است که چرا این همایش با پخش کلیپ های کسانی که ممنوع التصویر هستند و با حضور شخص فرماندار، مقام عالی دولت در شهرستان صورت گرفته است که حضور ایشان در فعالیت های حزبی برای اولین بار نیست و دفعات گذشته هم به این روند اعتراض شده ولی باز هم به فعالیت های خود ادامه می دهند.

مقیمی یادآور شد: مطالبه ما این است که چرا فردی که ممنوع التصویر است کلیپ آن پخش می شود؟ آن هم در حضور شخص فرماندار که یک مقام اجرایی دولت در شهرستان است که باید در برابر این اقدام واکنش نشان می داد چرا که ممنوع التصویری سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی است!

وی گفت: اعتراض دیگر ما به دلیل استفاده از یک مکان دولتی است و همچنین سکوت و همراهی و حضور پیداکردن شخص فرماندار در این همایش است و این مهم درصورتی روی داده است که وقتی دو سال قبل نشستی با حضور سعید زیباکلام در همین سالن دانشکده برگزار شد چه فشارها که از طرف علی اکبر نجیب زاده به دانشکده و نیروهای حزب الهی نیاوردند و این در صورتی بود که شاکله ی این نشست متینگ سیاسی و نقد دولت نبود، بلکه نشست سیاسی و نقد برجام بود برای عموم مردم و باید گفت که این فشارها درصورتی است که فرماندار لارستان جهت برگزاری نشست های نزدیک به طیف خود بارها همراهی و حتی به حضور درجلسات نیز منتهی شده است.

 
نمیدانم این آقایان چه اسراری دارند که هر بار یک بلوای سیاسی در دانشکده برپا می کنند؟

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری حضرت زینب(س) لارستان خطاب به امام جمعه اظهار داشت: بحث ما برسر این است که مسئولان دولتی چه اسراری دارند که تحمیل بکنند خواسته های خودشان را به گٌرده ی یک مجموعه ای که علمی است و ارتباطی با دانشگاه ندارد!؟ و این در صورتی است که نامه رئیس دانشکده موجود است که به شخص فرماندار نامه نوشتند مبنی بر اینکه جلساتی که ربطی به مجموعه ی علمی ندارد پای آن را به دانشکده باز نکنید.

ولی نمیدانم این آقایان چه اسراری دارند که هر بار یک بلوای سیاسی در دانشکده برپا کنند؟ سوال ما این است که آیا قرار است دانشگاه حیاط خلوت احزاب باشد؟

فراجناحی بودن منافاتی با حق گرا بودن ندارد

پس از صحبت های حضار، حجت الاسلام موسوی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه (س) به جمع حاضر و توصیه به استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان مبنی بر ارشاد جمع حاضر عرض کردند: "نیروهای ارزشی و انقلابی آثار شهید مطهری را بیشتر مطالعه کنند تا به مبانی شیعی آشنا و بتوان از آن دفاع کرد و این کار اساسی و اصلی نیروهای انقلابی است تا بتوان با ایدئولوژی نظام و انقلاب آشنا شد”.

ایشان در پاسخ به صحبت های انجام شده مبنی بر احتمال سوء استفاده از صحبت های قبلی خود که فرموده بودند ” بنده یک شخصیت فراجناحی هستمگفتند:”فراجناحی بودن منافاتی با حق گرا بودن ندارد” و اگر کسی منتصب به یک جناح شد نمی توان حق را گفت و ما این جمله را گفتیم تا بتوانیم حق را بگوییم.

همایش ها باید براساس قانون باشد وتنها مجوز لازم نیست بلکه باید محتوای آن هم برطبق قانون باشد

در ادامه ایشان خطاب به مسئولین شهرستان اظهار داشت: باید توجه کرد که همایش ها باید براساس قانون باشد و تنها مجوز لازم نیست بلکه باید محتوای آن هم برطبق قانون باشد و اینکه صرفا یک مجوز صادر شد کافی نیست بلکه باید مراقب بود که محتوای قانونی هم ارائه شود وی همچنین خطاب به جوانان انقلابی گفت: باتوجه به در پیش رو داشتن انتخابات ۹۶ حفظ آرامش در انتخابات پیش رو یک اصل بسیار مهم است.

امام جمعه ی شهرستان لارستان در پاسخ به پخش نماهنگ یکی از سران فتنه در حضور فرماندار لارستان اینگونه بیان داشت: نظام واقعا بزرگواری به خرج داد که بعد از سال  ۸۸آنها را فقط حصر خانگی و ممنوع التصویر کرد و اگر نگاهی بیندازند به ضربه ای که به نظام وارد کردند متوجه می شوند که نظام با رأفت اسلامی با آنها برخورد کرده است.

محیط های علمی مطلقا نباید وارد بازی های سیاسی شوند

محیط علمی باید سیاسی باشد و آن هم به این معنا که بداند د رکشور چه اتفاقی می افتد تا برای خود تحلیل داشته باشند و دشمن را بشناسند و با توجه به رفتار دشمن تصمیم درست را بگیرند و این با محیط علمی منافاتی ندارد و این یعنی سیاسی بودن ولی سیاسی کاری بدین معنی که مدام فعالیت حزبی کنند و جلسه بگیرند اگرهم قرار است در چارچوب قانون صورت گیرد باید تا جایی باشد که به محیط های علمی آسیبی نزند و محیط های علمی باید مطلقا از این بازی های سیاسی بدور باشد چرا که اگرکسی می خواهد کار علمی انجام بدهد یک فراغت ذهنی کامل نیاز دارد و اگر دچار بازی های سیاسی شد باعث می شود که هم اساتید و هم دانشجویان وهم محققین ذهنشان مشغول به این مسائل شود و دانشگاه از خواست اصلی نظام که همان تولید علم و جنبش نرم افزاری باشد باز ایستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: