آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
سازمان بسیج هنرمندان فارس از سرودهای حماسی و انقلابی که شاخصه های کیفی مورد نظر کارشناسان را دارا باشند، حمایت می کند.
به گزارش تنویر، نیما زارع رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اقبال نسل جوان جامعه نسبت به شعر، موسیقی و سرود گفت: سازمان بسیج هنرمندان فارس در طول سال گذشته گام های بسیار خوبی در راستای تقویت آثار موسیقیایی برداشته و با حمایت این سازمان از هنرمندان متعهد و انقلابی هم کیفیت و هم کمیت تولید آثار هنری در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دیدار با شاعران  بر این نکته تاکید نموده اند که شعر باید زنده باشد و نسبت به مسائل جاری و نیازهای کشور موضع داشته باشد، گفت: حمایت از شاعران انقلابی و اشعار متعهد از برنامه های مهمی است که دنبال می کنیم، شعر بعنوان بُنیان اصلی سرود نقش تاثیرگذاری در کیفیت اثر هنری و در نتیجه اقبال مخاطبان دارد.

وی با بیان اینکه تبیین نقش شعر در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی ضروری و مهم است، گفت: زنده بودن شعر و دارا بودن موضع نسبت به مسائل روز کشور نکات مهمی هستند که اگر از سوی شاعران متعهد در اشعار سروده شده مورد توجه قرار بگیرند نه تنها اثر هنری تولید شده با اقبال مخاطبان مواجه شده بلکه بخش عظیمی از خلاء فرهنگی موجود در عرصه موسیقی نیز رفع خواهد شد.

زارع با بیان اینکه  امروز اشعار زنده و تاثیرگذار در موضوعاتی نظیر فلسطین، یمن، بحرین، دفاع مقدس، شهدای غواص و شهدای مدافع حرم مورد نیاز جامعه هستند، گفت: در عرصه شعر نیازمند یک حرکت جهادی برای ساماندهی نیروهای مومن و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم، بسیج هنرمندان می تواند در این زمینه نقش اساسی را ایفا کند.

زارع با بیان اینکه شعر و ترانه از شاخصه های مهم و تاثیرگذار در کیفیت آثار تولیدی هستند، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش شعر و ترانه در انجمن و گروه های شعر بسیج هنرمندان فارس، در حال تهیه و تدوین سرودهایی با مضمامین انقلابی و حماسی هستیم که پس از تولید نهایی به اجرای عمومی خواهند رسید.

 وی حمایت و تبلیغ آثار هنری متعهد و انقلابی را برنامه دیگر سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری دانست و افزود: در جلساتی که با شاعران انقلابی و نخبه استان فارس داشته ایم موضع حمایت و تبلیغ آثار هنری را مورد توجه قرار داده ایم و  در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شده است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس  با بیان اینکه استان فارس از نظر دارابودن استعدادهای جوان و انقلابی در عرصه شعر و سرود وضعیت بسیار خوبی دارد، گفت: میزبانی شایسته فارس از دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج برگزار شد نشان داد این استان می تواند در عرصه تولید آثار هنری متعهد بویژه اشعار و سرودهای انقلابی بعنوان خط شکن و پیش رو در فضای هنر موسیقی کشور حرکت کند.

زارع در پایان با اشاره به اینکه شیراز سه سال پیاپی میزبان از جشنواره ملی سرودهای بسیج خواهد بود، گفت: این میزبانی فرصت مناسبی برای اعتلای هنر موسیقی در فارس خواهد، همچنین برگزاری این جشنواره در استان نه تنها می تواند محور وحدت و بستر رویش استعدادهای هنرمندان جوان انقلابی و متعهد باشد بلکه این گونه جشنواره های هنری فرصت مناسبی برای اشتراک تجربیات پیشکسوتان هنر ارزشی با جوانان هنرمند انقلابی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: