پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۹:۴۴
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۸۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
۳۰ خرداد ۱۳۹۵
سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با حضور در روستای قائم آباد شهرستان پاسارگاد با خانواده سردار شهید موسی سرافرازی دیدار کرد.
سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با حضور در روستای قائم آباد شهرستان پاسارگاد با خانواده سردار شهید موسی سرافرازی دیدار کرد.

در این دیدار سردار گزنی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 شهدای شاخص کشوری را معرفی می‌کند، اظهار داشت: استان فارس با موافقت سازمان بسیج و با همکاری خانواده‌های شهدا هرساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگوهای برجسته به جامعه اعلام و بیان کرد: جوانان و عموم مردم در طول یک سال با سیره و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا آشنا شده و ضمن انس بیشتر با آنها سعی در الگوپذیری از ایشان می‌کنند.

گزنی  با اشاره به نام‌گذاری امسال و ضرورت تقویت آن، از مسئولان نهادها و دستگاه‌های استان خواست تا در زمینه معرفی شهدای شاخص در برنامه‌ها و نهاد خود در سطح جامعه اقدام کنند تا امسال شهدای شاخص به گونه‌ای خاص و شایسته معرفی شوند و این اقدام تنها محدود به سپاه و بسیج نشود و همراهی دولت و ملت امسال به برکت حضور شهدا تقویت شود.

 

 

 

معرفی شهید شاخص سال 95 شهرستان پاسارگاد:

 شهید سردار  پاسدار موسی سرافرازی

 

در سال 1337 در «روستاي جيسقان»ـ قائم آبادـ شهرستان سعادت شهر از توابع استان فارس  در يک خانواده ي مذهبي پر جمعيت از«طايفه کردشولي» چشم به جهان گشود و در دامن پاک مادري مومن و پدري با تقوا و زحمت کش پرورش يافت. 

دوران تحصيلاتش را از روستاي زادگاه خود آغاز نمود و مقطع راهنمايي را در «سعادت شهر» و متوسطه را در مرکز آموزش کشاورزي«علي آباد کمين» در رشته ي «ماشين آلات کشاورزي» با موفقيت به پايان رسانيد. در دوران بيداري و قيام مردم عليه طاغوت با توزيع اعلاميه ها و نوارهاي حضرت امام«ره»  گام هاي موثري در افشاي ماهيت پليد رژيم پهلوي برداشت.
 
    در فرودين 1359 با شور و علاقه اي وافر رسماً به جمع سبزپوشان سپاه پاسداران پيوست. در اواخر ارديبهشت ماه از طرف سپاه جهت گذراندن دوره ي آموزشي عازم تهران گرديد و پس از دو ماه مأموريت به شهرستان «ارسنجان» بازگشت و در مردادماه سال 1359 جهت مبارزه با ضد انقلابيون داخلي، راهي «کردستان» شد و دوره ي تازه اي از مبارزات را آغاز کرد. هم زمان با شعله ور شدن آتش جنگ راهي مناطق جنوب شد و بعد از چندين روز نبرد با دشمن سرانجام در تاريخ 26 شهریور ماه سال 1360  در منطقه ي «دارخوين» بر اثر اصابت تير از ناحيه ي سر مجروح و به شهادت رسيد. پيکر پاک و مطهر او با حضور گسترده ي مردم شهيدپرور در «گلزار شهداي شاه مردان» به خاک سپرده شد.
 
 
وصیت نامه شهید سرافرازی:
 
 
بنام حق قيوم مهربان لايزال 
آفتاب عمر هر چه زود غروب مي‌كند. آنگاه تقدير اين چنين باشد و خدا خواهد كه انساني دنيا را وداع گويد اما چه زيباست كه اين تقدير به لطافت قلب مهربان مادري باشد كه فرزند دلپذيرش را در آغوش گيرد و اين تناسب ميسر نباشد مگر با شهادت در راه الله و مكتب و وطن و كاش تقديرم چنين باشد.
 
مرگ پرافتخاري كه بارها به آن نزديك شده‌ام ولي نصيبم نشده شايد لايق شهيد بودن نيستم. زيرا كه شهيد مقامي والا و بالا دارد و من فردي گناهكار و خوارم اينك كه با ياد خدا به جبهه مي‌روم نه براي انتقام بلكه به منظور احياي دينم و تداوم انقلابم و اينست ميهنم پاي در پوتين مي‌كنم و خدا را ياري مي‌طلبم و از او مي‌خواهم كه هدايتم كند به آن سو و آن راه كه خود صلاح داند.
هر قدمي كه بردارم و گلوله‌اي كه شليك كنم و قلب دشمن را هدفش سازم و بياد خدا باشم و براي هر گلوله‌اي كه به تنم بخورد بياد خدا تحمل كنم. دردش را و زهرش را شيرين‌تر از عسل است احساس كنم. در پايان پدرم و مادرم را از صميم خاطر سلام عرض مي‌كنم. مرا ببخشيد در آرزوي شهادت و به اميد جهاد در راه الله و امام و امت مي‌روم. برادر جاي نگراني نيست آنجائي كه در آن لقاء پروردگار باشد و من هم براي مكتب و اعتقاد به رستاخيز به جبهه مي‌روم مرا دعا كنيد.
 
برادران و خواهران مشهدي نجيبم، مشهدي اياز، عيسي، جليل، كريم، ماهتاب، شيرين، ؟؟ و فاطمه سلطنت خدايارتان و پشتيبان و ما را از دعا فراموش نكنيد. 
 
دوستان خداحافظ در آخر مقداري پول در پاكت به نام من است كه براي پدرم هست. 
والسلام 
موسي سرافرازي 17/6/60
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: