آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
سردار سلامی با بیان اینکه آرمان‌ها، اهداف و آرزوها و همه آنچه در میان یاران عاشورا بود در دفاع مقدس هم حضور داشت، گفت: دفاع مقدس از مردم ایران ملتی تسخیر ناپذیر و ثابت قدم ساخت.
به گزارش تنویر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مشترک راهیان‌نور یادبود شهدای مدافع حرم گفت: راهیان نور یکی از عظیم‌ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی افزود: هر ملتی هویت فرهنگی و شخصیت و اعتبار و منزلت حقیقی خود را از سرچشمه هایی دریافت می‌کند. گاهی بخشی از واقعه های تاریخی سازنده این شخصیت هستند و گاهی یک مکتب اعتقادی و گاهی ممکن است یک ملت سرگردان و رها هویت خود را تحت تاثیر عناصر بیگانه در اختیار بگیرد.

سلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران سرچشمه های ارزشمندی را برای ترسیم چهره فرهنگی خود در اختیار دارد. امروز عاشورا را نه بعنوان توصیف یک واقعیت تاریخی بلکه بعنوان یک حقیقت که در متن زندگی مان جاری است به آن نگاه می‌کنیم. عاشورا هرسال درسهایی را به ما می آموزد. مدام ارزو می‌کنیم که ای کاش در آن ماجرا می‌بودیم و نقش ایفا می‌کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دفاع مقدس نَمی است از دریای بزرگ عاشورا و تقریبا با همان، خصوصیات. آرمانها، اهداف و آرزوها و همه آنچه در میان یاران عاشورا بود در دفاع مقدس هم حضور داشت.

سلامی خاطرنشان کرد: نمی‌توان دفاع مقدس را بعنوان داستان مرور کرد بلکه تاریخی است که ارزش‌های ملت ایران را ساخت و منزلت ملت ما را در جهان ارتقا داد و از ملت ایران ملتی تسخیر ناپذیر و فداکار و مقاوم و ثابت قدم و شجاع ساخت.

وی تأکید کرد: هیچ چیز دیگری نمی‌توانست ظرف هشت سال سیمای اعتقادی و اجتماعی و ملی یک ملت را متحول کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود. هر حرکتی برای ایجاد ارتباط عمیق بین نسل‌های جدید و دفاع مقدس یک الزام ملی است.

سلامی با بیان اینکه اگر آن روزها نجنگیده بودیم این روزها از قدرت‌های بزرگ شکست می‌خوردیم، گفت: آنجا اموخیتم که قدرت حقیقی در کجاست و از چه قدرتی نباید ترسید و بر چه قدرتی باید تکیه کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مدلی نوین برای غلبه بر قدرت‌های به ظاهر قوی توسط قدرت‌های به ظاهر ضعیف ایجاد کرد. دفاع مقدس نشان داد اگر همه قدرت‌های عالم اعم از آمریکا و شوروی که هرکدام قادرند چندین بار کره زمین را منهدم کنند، جمع شوند که بخواهند بر یک ملتی مثل ایران پیروز شوند هرگز نخواهند توانست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه پس از دفاع مقدس همه فهمیدند باید با ملت ایران با زبان منطق سخن بگویند و اینکه راه تهاجم نظامی کاملا بشته شده است، گفت: بزرگترین اثر دفاع مقدس القاء اعتماد به نفس در ملت ایران و ملل آزادیخواه جهان بود. بعد از دفاع مقدس آموختیم اراده امریکا و هیچ قدرتی قادر نیست ما را از مسیر انقلاب باز دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: تا وقتی جوانانی هستند که حاضرند جان خود را تقدیم اسلام کنند هرگز شکست نمی‌خوریم. امروز اگر فرزندان ما در دفاع از حرم استوار و قائم می‌ایستند و پیکرهای‌شان را اینجا تشییع می‌کنیم این میراث باشکوه بجا مانده از دفاع مقدس است.

سلامی با تأکید بر اینکه دشمن هرگز به ما رحم نخواهد کرد، گفت: لبخند‌های دشمن ظاهری است که پشت آن کینه های فراوانی وجود دارد. با چنین دشمنانی منطقی جز جهاد و شمشیر معنا ندارد. جوانان ما نباید از تاریخ گذشته خود منقطع شوند در غیر این صورت بی‌هویت می‌شوند و بلایی که سر جوانان آمریکایی و اروپایی آمده بر سر جوانان ما هم می‌آید.

وی تصریح کرد: مشعل انقلاب ما برای یک نسل پرفروغ نیست بلکه برای همه نسل‌ها است. هرگز نمی‌خواهیم به یک کشور عادی در نظام جهانی تبدیل شویم. نجات همه جوانان حتی جوانان غربی رسالت ماست.

* فارس؛
نام:
ایمیل:
* نظر: