شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۸:۴۷
کد خبر: ۸۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تاسیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی این شهر خبر داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی به نقل از خبرگزاری فارس ، علیرضا نادری‌زاده بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دفتر با دستور دکتر رئوفی رئیس دانشگاه از خردادماه 1393 شروع به فعالیت کرد و در تاریخ 25 آبان93 به استناد رأی صادره در جلسه 241 شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با تأسیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم موافقت شد.

وی افزود: مرکز توسعه فناوری سلامت دارای پنج بخش و شامل دفتر ثبت اختراعات، ابداعات و نوآوری‌ها، مرکز رشد فناوری سلامت، دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه و انجمن خیرین فناوری سلامت  واحد شتاب‌دهی است.

این مسؤول ادامه داد: این مجموعه با هدف راهنمایی و کمک به ثبت اختراعات  و حمایت از ایده‌های اعضای هیأت علمی و دانشجویان و کمک به نمونه‌سازی طرح‌ها تشکیل شده و دارای چهار کمیته تخصصی بالینی، تجهیزات پزشکی، دارویی و علوم پایه است که 40 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و 13 نفر از کارشناسان پژوهشی  بررسی طرح‌ها را در حیطه‌های موجود به عهده دارند.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: این دفتر با برگزاری کارگاه توانمندی ارزیابی اختراعات برای اعضای هیأت علمی و کارشناس پژوهشی دانشگاه در 25 آذر94 در زمره مراجع ذیصلاح ارزیابی اختراعات کشور قرار گرفت  و نظر به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه فناوری، این دانشگاه از طرف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان ارزیاب منطقه‌ای اختراعات جنوب کشور انتخاب شد.

به گفته وی، از دیگر فعالیت‌های این دفتر، تهیه خط مشی مالکیت فکری دانشگاه، تهیه قرارداد ثبت اختراع و نحوه نظارت بر طرح‌ها، تهیه کاملترین فرم ابداعات، اختراعات و نوآوری‌ها و نحوه تصویب طرح‌ها در کمیته ابداعات و اختراعات و همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه ایده‌پردازی و ثبت اختراعات دانشجویان و اعضای هیأت علمی است.

وی در مورد اهداف و وظایف مرکز رشد فناوری سلامت عنوان کرد: کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل، ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید و افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی از اهداف تشکیل این مرکز است که در نتیجه سبب رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه‌گذاران می‌شود.

نادری‌زاده به خدمات متعدد مرکز رشد سلامت به شرکت‌های پذیرفته شده اشاره کرد و بیان کرد: این خدمات شامل عمومی و دفتری، اداری و اجرایی، تجهیزاتی و تسهیلاتی و فنی و تخصصی است.

به گفته وی، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم به عنوان نخستین واحد کسب و کار در کشور شناخته می‌شود که با الگوبرداری از ساختار دانشگاه کارآفرین استنفورد توانسته است پیشتاز دانشگاه‌های نسل سوم در بین سایر دانشگاه‌ها باشد.

به باور نادری‌زاده، مرکز رشد فناوری سلامت دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک و کارگاه مکانیک بوده، با ایجاد زیرساخت مشترک برای تمام شرکت‌ها و تامین محل اجرای طرح، ساختاری نو را در راستای حمایت از شرکت‌های نوپا در کشور به وجود آورده است.

وی ابراز داشت: این مرکز علاوه به ارائه خدمات به شرکت‌ها، با وجود داشتن  نیروهای متخصص الکترونیک و مکانیک و داشتن دستگاه پرینتر سه بعدی، به نمونه‌سازی اختراعات جهت اعضای هیأت علمی و دانشجویان  خدمات شایانی ارائه می‌دهد.

نادری‌زاده به بازدید دکتر دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت‌، در خردادماه 1394 از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه اشاره کرد که نتیجه آن قول خرید تضمینی محصولات شرکت‌ها بوده است.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد:  با مشارکت دانشگاه و بخش خصوصی انجام شد در آبان‌ماه 94 با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مرکز استریل جنوب کشور افتتاح شد.

این کارآفرین نمونه همچنین کلنگ‌زنی اتاق تمیز تجهیزات پزشکی با اعتبار 20 میلیارد ریال از طرف دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت را از دیگر پروژه‌هایی دانست که در دهه فجر امسال شاهد افتتاح می‌شود.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم از حضور 13 شرکت در مرکز رشد سلامت جهرم خبر داد که هشت شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی، 2 شرکت در زمینه فناوری اطلاعات، یک شرکت در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و یک شرکت نیز در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت دارند

نام:
ایمیل:
* نظر: