جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۱:۰۶
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۸۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
۱۰ تير ۱۳۹۵
قرار است تجمع بزرگ عفاف وحجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در روز 20 ام تیر ماه در حرم مطهر امامزاده حسین(ع) شهرستان پاسارگاد برگزار شود.
جلسه کارگروه عفاف و حجاب شهرستان پاسارگاد با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات سپاه پاسارگاد برگزار شد.

ابوذر متقی پیشه فرمانده سپاه پاسارگاد با اشاره به اینکه ارزش و هنجار ستون خیمه فرهنگ اسلامی را تشکیل می دهند، گفت: هرچیزی که خوب ومطلوب جامعه بوده ارزش و الگوهای عملی رفتار های اجتماعی نیز هنجار نامیده می شود.

وی با بیان اینکه هنجار عفت، حجاب است، افزود: عفت به عنوان ارزش پایه اصلی بسیاری از رفتارها بوده که حجاب یکی از آنها است.

فرمانده سپاه پاسارگادبا اشاره به اینکه برای حفظ عفت باید بدانیم منشأ آن از کجاست، خاطرنشان کرد: نبود ذهنی عفیف و پاکدامن سبب شده تا حجاب آن نیز براساس ارزش های عفیفانه انتخاب نشود.

وی با تأکید بر مغفول ماندن آثار عفت و پاکدامنی، تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی اعم از ارشاد و تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش و...  باید به آثار مخرب نبود عفت و پاکدامنی در سطح جامعه بیشتر بپردازنند.

حجت الاسلام آشوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد نیز در این جلسه  به برنامه های اجرا شده در برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی در خصوص امر عفاف و حجاب اشاره و تأکید کرد: دانشگاه ها و آموزش و پرورش می توانند کارهای موثرتری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: حجاب امری ملی، کاری تمام نشدنی و پدیده ای است که همه ملت برای رسیدن به پاکدامنی باید از مسیر حجاب عبور کنند و چیزی نبوده که یک نهاد خاص به تنهایی در آن ورود کند بلکه نیاز به عزم همگانی است.

آشوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به تغییر سبک زندگی، افزود: ما هنوز درک درستی از این موضوع نداریم و به همین دلیل نیاز به تغییر دیدگاه ها و نگاه در زمینه عفاف و حجاب احساس می شود.

حجت الاسلام تولایی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسارگاد نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است، اظهار داشت: خدشه دار کردن چهره نظام، اخلال در امر امنیت اخلاقی و اجتماعی، بروز و ظهور کج روی و ناهنجاری، عرف شکنی و اختلافات خانوادگی تنها بخشی از آثار سوء بدحجابی در سطح جامعه است.

این مسول با بیان اینکه باید فرهنگ سازی در این حوزه از خود دستگاه های اجرایی شروع شود، گفت: توزیع بروشورها، نصب بنر و تذکر لسانی بخشی از این اقدامات است.

وی به فرارسیدن فصل تابستان و شروع مسافرت ها و حضور گردشگران در شهرستان نیز اشاره کرد و یادآورشد: باید در مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان مراکز فرهنگی ایجاد شود.

طنین پاسارگاد، قرار است تجمع بزرگ عفاف وحجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در روز 20 ام تیر ماه در حرم مطهر امامزاده حسین(ع) شهرستان پاسارگاد برگزار شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: