آخرین اخبار
کد خبر: ۸۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس خبر داد:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: امروز نیز خط دفاع از انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) همچنان ادامه دارد.
به گزارش تنویر، نشست خبری تشییع پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در استان فارس با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس برگزار شد.



سرهنگ پاسدار کوشکی در ابتدای صحبت هایش در این نشست خبری با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون ایثارگری شهداست، گفت: حضور شهدا در جامعه اسلامی پس از دوران دفاع مقدس غبار غفلت را از چهره شهرها می زداید و باعث می شود به خودمان بیاییم.

وی افزود: جوانانی که دفاع مقدس را ندیده اند با دیدن پیکرهای مطهر شهدا، احساس تعلق به شهدا، ارزش های انقلاب اسلامی و ارزش های اصیل الهی در آن ها بیش از پیش تقویت می شود، این یکی از برکات خون شهدای دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار کوشکی با تجلیل از حضور باشکوه مردم مومن استان فارس در تشییع کاروان شاهدان بصیر، گفت: رزمندگان، ایثارگران و شهدای استان فارس نقش موثری در دفاع مقدس ایفا نموده اند و امروز نیز خط دفاع از انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیکرهای مطهر 5 شهید دفاع مقدس بعد از ظهر چهارشنبه ششم مرداد وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز می شوند، گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام روز پنجشنبه ساعت 6 بعد از ظهر از ورودی شهر جدید صدرا تشییع و در اکوپارک صدرا به خاک سپرده خواهند شد.

سرهنگ پاسدار کوشکی ادامه داد پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز پس از انتقال به شهرستان نورآباد و برگزاری مراسم وداع با شهیدان، روز شنبه ساعت 7 صبح در شهرستان رستم بخش(شهر) مصیری به خاک سپرده خواهند شد.

وی خاطرنشان نمود: پیکر مطهر یکی از این شهیدان نیز شناسایی شده که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با بیان اینکه پیکر مطهر هشت شهید گمنام روز پنجشنبه هفتم مرداد از تهران به عسلویه منتقل می شوند، گفت: پیکرهای مطهر دو شهید روز شنبه ساعت 7:30 صبح در بخش وراوی (شهرستان مُهر) تشییع و به خاک سپرده می شوند، پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام روز شنبه ساعت 6 عصر در بخش های چاهورز و اَهل (شهرستان لامرد) و پیکرهای مطهر دو شهید شناسایی شده سردار شهید قنبر اسد پور و شهید محمد قاعدی نیز روز جمعه ساعت 8:30 در شهرستان لامرد تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی ادامه داد: سردار شهید قنبر اسدپور در عملیات بدر، شهید محمد قاعدی در جزیره ام الرصاص، شهدای گمنام شهرستان رستم بخش(شهر) مصیری در عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر هشت، شهدای گمنام وراوی در عملیات محرم منطقه شرهانی و کربلای چهار ام الرصاص، شهدای گمنام شهر جدید صدرا در عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات بدر شرق دجله، شهدای گمنام چاهورز در عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات کربلای چهار ام الرصاص و شهدای گمنام اهل در عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات کربلای چهار ام الرصاص به شهادت رسیده اند، همچنین بجز سردار شهید اسدپور سایر شهدا در محدوده سنی 16 تا بیست سال قرار داشته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش در رابطه با مکانیزم انتخاب مکان های تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: مردم شهیدپرور استان فارس تاکنون استقبال باشکوهی از یادمان های شهدای گمنام داشته اند، نزدیک به دو سال برای میزبانی از پیکرهای مطهر این شهدای گمنام تلاش شده است، ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس معیارهای خاص، مکان مناسب برای تدفین پیکرهای مطهر شهدا در هر شهر را انتخاب می کند.

شرح تصویری این نشست خبری را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: