پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۱:۳۸
کد خبر: ۸۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
عضو هیئت‌علمی فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
عضو هیئت‌علمی فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جدیت در نظام آموزشی به توسعه صنعت کمک می‌کند.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ،حسین پارسایی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین در جمع اساتید و دانشجویان اظهار داشت: همیشه این سؤال برای من مطرح بود که باوجود مطالعه دروس مشترک و فرصت‌های برابر چرا کشورهای پیشرفته نسبت به کشور ما در عرصه علم و فنّاوری رشد بالاتری داشته‌اند.

وی با اشاره به رشد بالای کشورهای پیشرفته در عرصه علم و فنّاوری گفت: پس از تحصیل در دانشگاه کانادا برای اخذ درجه دکتری متوجه شدم که دانشگاه‌های کشورهای غربی آموزش را جدی می‌گیرند و این امر را از بالاترین فرد در نظام آموزشی، اساتید و دانشجویان به عینه می‌توان دید.

این مسؤول تصریح کرد: نتیجه عدم جدیت در نظام آموزشی ما این بوده است که برای مثال در صنعت هنوز به خام‌فروشی اکتفا می‌کنیم و با گذشت سال‌ها از استخراج نفت هنوز بسترهای توسعه صنایع بازیافتی را فراهم نکرده‌ایم.

عضو هیئت‌علمی فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: نتیجه توجه و جدیت در نظام آموزشی تولید ایده‌های خلاق است که می‌تواند بستر توسعه صنعت را فراهم کند.

عضو مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه شیراز نیز افزود: هدف مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه شیراز این است که ایده‌های نو و خلاق در حوزه تجهیزات پزشکی را شناسایی و از آن‌ها حمایت کند.

 پارسایی ادامه داد: این امر در سطح مشاوره، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی، هماهنگی برای تست‌های بالینی و حتی در اختیار گذاشتن یک دفتر است و در انتها سازمان ما به متخصصان و دانشجویان برای فروش محصول خود کمک می‌کند.

مدیر اجرایی همایش مدرسه تابستانه نیز در حاشیه این همایش بیان داشت: این همایش با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، مرکز مهندسی پزشکی، مرکز رشد تجهیزات پزشکی، مؤسسه بین‌المللی IEEE و کارخانه‌های کما شروع به فعالیت کرده است و این همایش در سطح سخنرانی، کارگاه آموزشی و نمایشگاه برگزار می‌شود.

سعید جعفری‌زاده اضافه کرد: این همایش با کمک 50 کادر اجرایی در حال برگزاری است و حدود 150 شرکت‌کننده از شیراز و شهرهای دیگر در این همایش شرکت کرده‌اند و به سه نفر اول که بهترین ایده‌ها را ارائه کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دبیر همایش مدرسه تابستانه نیز در حاشیه این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش کاهش شکاف بین صنعت و دانشگاه است و همچنین به دانشجوهای فارغ‌التحصیل دانشگاه کمک شود که وارد صنعت شوند.

محمد مهربهشتی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این همایش چهار روزه ما به مدت یک ماه برای دانشجویان کارگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم و سعی در توانمندسازی آن‌ها داریم و به افرادی که این کارگاه‌ها را با موفقیت طی کنند، گواهی‌نامه‌های معتبری تعلق خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: