پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۹:۲۰
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
۱۸ مرداد ۱۳۹۵
به مناسبت 5 ذی القعده و در روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، مردم شهرستان پاسارگاد در مراسمی به عنوان همایش یزرگداشت امامزاده حسین(ع) به مقام این امامزاده جلیل القدر ادای احترام کردند.
به مناسبت 5 ذی القعده و در  روز  ملی  تکریم و بزرگداشت  امامزادگان، مردم  شهرستان  پاسارگاد  در  مراسمی  به  عنوان  همایش  یزرگداشت  امامزاده  حسین(ع) به   مقام  این  امامزاده  جلیل القدر  ادای  احترام  کردند.

 این  مراسم  که در حرم امامزاده حسین(ع) و  با  حضور  چند تن  از  مسولین  شهرستان  پاسارگاد برگزار  شد.

شهرستان پاسارگاد دارای 3 امامزاده جلیل القدر شامل امامزاده حسین(ع)، امامزاده سلطان سید حمید(ع) و امامزاده عقیل است که همواره بسیار مورد احترام مردم شهرستان و مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، بوده‌ اند.

امامزداه حسین در شمال شرقی سعادتشهر قرار گرفته است. ایشان دارای شجره نامه ویکی از نوادگان امام سجاد است که هم اکنون دارای گنبدی کاشی کاری وضریح می باشدکه به همت مردم، مسافران وخانواده شهیدان این بنای مقدس در سال 1373تجدید بنا شد.

هم اکنون صحن داخل آن گسترش یافته است. درضلع شمال شرقی وغربی این امامزاده پیکر پاک مطهر شهدای گلکون کفن هشت سال دفاع مقدس در خاک آرمیده اند، در سمت شرق وغرب امام زاده تعدادی اتاق احداث شده شده که زوار در هنگام سفر از انها استفاده می کنند.

مردم شهرستان پاسارگاد نذورات خود را در قالب دیگ جوش درکنار این امامزاده انجام می دهند که هم اکنون شب های دوشنبه و جمعه تعداد زیادی از مردم در این محل حضور پیدا می کنند و ضمن زیارت وعرض ارادت وخواندن نماز و فاتحه قبور شهدا پیمان خود رابا شهدا تجدید می کنند.

 این امامزاده جلیل القدر نیز در ایام مختلف سال میزبان زائران وگردشگران داخلی وخارجی می باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: