جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۱:۰۹
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۸۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
۱۳ مرداد ۱۳۹۵
شهرستان پاسارگاد یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان فارس است و از پتانسیل‌ فراوانی جهت تولید محصولات مختلف برخوردداراست، محصولاتی که از سالم‌ترین‌ و مرغوب ترین تولیدات در منطقه به شمار می رود.
در سال های اخیر توسعه صنایع کشاورزی یکی از راهکارها و سیاست های اصلی مدیران و مسئولین بخش کشاورزی بوده است اما به دلایل مختلف از جمله ضعف بنیه مالی بهره‌برداران و سرمایه گذاران بخش خصوصی، عدم استقبال سرمایه گذاران کلان و نبود زیرساخت های مناسب، نبود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان فارس نیز باعث شده همچنان این استان از وضعیت مناسب و مطلوبی برخوردار نباشد.

شهرستان پاسارگاد یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان فارس است و از پتانسیل‌ فراوانی جهت تولید محصولات مختلف برخوردداراست، محصولاتی که از سالم‌ترین‌ و مرغوب ترین تولیدات در منطقه به شمار می رود.

وجود این پتانسیل ها نشان از ظرفیت و توانمندی بالقوه حوزه کشاورزی پاسارگاد در رونق و توسعه، درآمد زایی و  ایجاد اشتغال دارد که با فعالیت های صنایع تبدیلی این ظرفیت ها تا حدودی بالفعل هم شده است.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت: شهرستان پاسارگاد دارای 22 واحد صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی است که همین موضوع توانسته زمینه اشتغال جوانان را مهیا کرده است و فعالیت این واحدهای صنایع تبدیلی از نقاط قوت شهرستان پاسارگاد است.

وی افزود: به طور میانگین در هر واحد صنایع تبدیلی حدود 15 نیروی دائم و به طور فصلی 60 نفر به طور میانگین مشغول فعالیت هستند.

طنین پاسارگاد، چنانچه صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی در این شهرستان همراه با قابلیت های کشاورزی رشد و رونق داشته باشند این توان و قابلیت، جهش قابل ملاحظه ای در توسعه کشاورزی و گذر از کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی دارد.

صنایع تبدیلی باعث تنظیم بازار محصولات کشاورزی و جلوگیری از افت شدید قیمت بازار و مقابله با ریسک قیمتی می شود و چنانچه این صنایع از توسعه کافی برخوردار باشند می توانند به توسعه اشتغال پایدار در منطقه هم کمک کنند.

گسترش صنایع تبدلی موجب ترغیب و تشویق جوانان شهرستان پاسارگاد به ادامه کار و فعالیت در محل زندگی شده است که این موضوع جلوگیری از روند مهاجرت از روستا به شهرها و در نتیجه معکوس شدن مهاجرت را منجر شده است.

آنچه مسلم است اینکه توسعه صنایع تبدیلی بعنوان یکی از محرک های رشد و توسعه بخش کشاورزی شهرستان پاسارگاد، برای ایجاد ثروت، ارتقا ارزش افزوده تولیدات و ایجاد اشتغال جدید یک ضرورت اساسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: