کد خبر: ۸۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱
در آزمون سراسری سال 95 رقم خورد:
در آزمون سراسری سال 95 ، دو دانش آموز استان فارس تک رقمی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش فارس،در آزمون سراسری سال 95 ، دانش آموز سهیل محمدی ، از دبیرستان شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز در گروه آزمایشی تجربی موفق به کسب رتبه سوم شد .

بنا بر این گزارش نجمه شاكر ، دانش آموز رشته گرافيك هنرستان هنر و انديشه ناحيه يك شيراز نیز در گروه آزمایشی هنر، موفق به کسب رتبه 9 آزمون سراسری شد.

سهیل محمدی ، با اشاره به برخی  تبلیغات نادرست در زمینه کلاس های کنکور ، به دانش آموزانی که خود را برای آزمون ورود به دانشگاه آماده می کنند توصیه کرد: از تجربه دانش آموزان برتر شرکت کننده در کنکور و همچنین مشاوران معتمد مدرسه خود بهره بگیرید، چرا که گاه مدیران مدرسه بیشتر از خود دانش آموزان، برای موفقیت آنها دلسوزی می کنند.

این دانش آموز شیرازی درباره موفقیت خود در کسب رتبه سوم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: تلاش و استعداد دانش آموز نخستین شاخص برای موفقیت وی در کنکور است و البته قبل از همه چیز، لطف خداوند باید شامل حال فرد شود.

محمدی با قدردانی از زحمات پدر و مادر خود، کمک های والدین را از دیگر عوامل موفقیت در کنکور دانست و افزود: در مراحل بعدی، تلاش های معلمان و شرکت در کلاس خصوصی در درس هایی که نیاز به تقویت درسی وجود دارد می تواند در موفقیت در کنکور تاثیرگذار باشد.

او که رتبه 43 منطقه یک کنکور در گروه آزمایشی زبان انگلیسی را نیز به دست آورده است افزود :من تنها در سه درس در کلاس خصوصی شرکت کردم و در سایر درس ها تنها از مطالبی که معلمان خوبم در مدرسه به من آموختند بهره گرفتم و ضمناً مشاور برای کنکور نداشتم.

 نجمه شاكر نیز در مورد موفقیت خود در آزمون سراسری  سال 95  گفت:براي موفقيت در اين آزمون به مدت دوسال تمام تلاش خود را صرف مطالعه كتب اين رشته کردم .

شاكر با بيان اينكه در ابتداي دوره متوسطه در رشته رياضي تحصيل مي نموده و سپس به رشته هنر علاقه مند شده است گفت: پس از تغيير رشته با راهنمايي والدينم در رشته نقاشي هنرستان هنر و انديشه مشغول به تحصيل شده و با تمام وجود به فراگيري اين رشته پرداختم .

وي با تاکید بر اینکه"بخش عظيمي از موفقيت دانش آموزان ناشي از تلاش و كوشش خودشان است نه هوش ذاتي آنان" يادآور شد: با توجه به آزاد بودن منابع  آزمون سراسري در رشته هنر و مشخص نبودن منابع مورد آزمون، براي موفقيت در اين آزمون و قبولي در رشته دلخواه خود از سال سوم اقدام به مطالعه كتب زيادي براي كنكور نمودم.

اين هنرجوي موفق افزود: به نظرمن كسب تجربه و بهره گيري از تجربيات ديگران نيز مي تواند يكي از بهترين راه هاي  موفقيت باشد و حرف اطرافيان آنگونه كه تجربه كار ساز است نقش زيادي ندارد.

شاكر با تاكيد بر نقش مطالعه دروس ومحتواهاي آموزشي در كنارعوامل اجرايي و معلمان آموزشي و پرورشي مدارس در موفقيت دانش آموزان در آزمون هاي سراسري گفت: در كنار اين عوامل بايد به نقش والدين ، منابع علمي تقويتي، كلاس هاي تئوري و استفاده از نمونه سؤالات سال هاي گذشته نيز اشاره نمود.

وي در خصوص نقش والدين در موفقيت فرزندانشان گفت: نقش پدر و مادر در اين خصوص بسيار مؤثر و اساسي است چرا كه آنان هستند كه مي توانند به فرزندشان روحيه داده و با فراهم نمودن محيطي امن و آرام براي فرزندانشان زمينه موفقيت او را فراهم نمايند.

نجمه شاكر ضمن قدرداني از والدين خود گفت: براي موفقيت من در آزمون سراسري تمامي خانواده در كنارم بودند و اين عزيزان با عشق و محبت فراوان و ايجاد محيطي امن و آرام در كانون خانواده همراهاني ارزشمند براي موفقيتم بودند وبراي هميشه قدردان آنان خواهم بود.

اين دانش آموز تلاشگر ضمن آرزوي موفقيت براي تمامي دانش آموزان كشورمان به دانش آموزان هم سن خود توصيه نمود: اگر خواهان موفقيت و سربلندي و تبديل شدن به فردي مؤثر و مفيد در جامعه هستند بايد تمام كوشش خود را براي تحصيل و فراگيري علم و دانش به كار ببنديد و حتي در اين راه بسياري از خواسته ها و تفريحات  غير ضروري خود را كنار گذاشته و كسب علم و دانش بهترين تفريح آنان باشد.   

وي در پايان خواستار توجه بيشتر مسئولين به رشته هنر شده و گفت: اگر براي دانش آموزان متقاضي شركت در آزمون هنر منابع مطالعاتي و علمي مشخصي معرفي شود حتي اگر اين منابع از نظر محتوايي سنگين باشند بهتر از اين است كه هيچ منبعي تعيين نشود و دانش آموزان براي مطالعه دچار مشكلات زياد و سردرگمي بشوند.

مادر اين دانش آموز نيز ضمن قدرداني از معلمين و تمامي كساني كه زمينه موفقيت فرزندش را فراهم نموده اند گفت:  والدين مي توانند با صداقت ، ايمان و محبت فرزندان خود را همراهي نمايند و آنان را تشويق كنند و در هر صورت بچه ها را دوست داشته باشند و آنان را به بهترين وجه همراهي نمايند.

وي با اشاره به ظرفيت هاي زياد علمي و هنري دانش آموزان هنرستان ها گفت: اگر به هنرستان ها بهاي بيشتري داده شود معلمان و هنر آموزان و ساير عوامل مي توانند به بهترين وجه وظيفه خود را انجام داده و هنرجويان آن افرادي ارزشمند جامعه باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: