آخرین اخبار
کد خبر: ۸۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
رییس سازمان بسیج مستضعفین:
سردار نقدی با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی قصد تصدی گری ندارد، گفت: هدف بسیج تسهیل تولید و کمک به مردم در رونق بخشیدن به اقتصاد است.
به گزارش تنویر، سردار محمد رضا نقدی نقدی در جلسه هم اندیشی شورای اداری شهرستان مرودشت استان فارس با موضوع اقتصاد مقاومتی ضمن تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در کشور، گفت: افزایش 40 درصدی تولید برخی محصولات نشاندهندۀ عملکرد موفق بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه سالانه حداقل 5 میلیون تُن ضایعات کشاورزی در کشورمان وجود دارد، گفت: این حجم از ضایعات به اندازه تولید محصولات کشاورزی یک کشور است، این یعنی بسیاری از کالاها در حالی که به بلوغ کامل نرسیده اند روانه بازار می شوند، راه حل کاهش این ضایعات ایجاد صنایع تبدیلی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از عرصه های اقتصادی که نیازمند توجه مسئولان است " صنایع تبدیلی کوچک روستایی " است.

وی خاطرنشان نمود: صنایع تبدیلی روستایی با سرمایه اندک راه اندازی می شوند، نیازی به وام های چند میلیونی ندارند، هزینه های حمل و نقل و هزینه های سالیانه را کاهش می دهند و در نتیجه کالاهای تولید شده می توانند با سایر کالاهای مشابه در بازار رقابت نمایند.

سردار نقدی با تاکید بر حمایت از محصولات بومی هر منطقه و بِرندسازی آن ها گفت: زمانی که واحدهای تولیدی مشابه در کنار هم باشند موفق تر هستند و در تلاطم های اقتصادی آسیب کمتری می بینند، یکی از عوامل موفقیت این واحدهای تولیدی مشابه در یک منطقه خاص آشنایی تمام تولیدکنندگان با فنون تولید محصول است، همچنین در چنین حالتی تبادل ابزار، فن و بازار به راحتی صورت می گیرد و مصرف کننده هم به آن کانون تولید انبوه مراجعه می کند.

وی در ادامه صحبت هایش خواستار تعیین و معرفی یک محصول منحصر به فرد در شهرستان مرودشت شد و افزود: این محصول باید قابلیت بِرندسازی را داشته باشد، در این صورت سازمان بسیج مستضعفین کشور بصورت ویژه نسبت به آموزش، اختصاص تسهیلات، توسعه، تبلیغ و بازاریابی برای این محصول اقدامات لازم را انجام می دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان صحبت هایش با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی قصد تصدی گری ندارد، گفت: هدف بسیج تسهیل تولید و کمک به مردم در رونق بخشیدن به اقتصاد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: