کد خبر: ۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان از تولید نرم‌افزار ویژه آموزش تجربه‌های معلمی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار با محوریت معیارهای اسلامی ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدامین الله دادگر در دوره آموزشی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور گفت: اگر سطحی‌نگری در آموزش‌ها وجود داشته باشد، پایداری چندانی نسبت به شرایط مختلف پیدا نمی‌شود بنابراین باید به دنبال عمق در آموزش‌ها باشیم.

وی ادامه داد:‌ براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۶ زیر نظام تعریف شده که یکی از آنها ساحت تربیتی است و دانشگاه فرهنگیان در این خصوص به تربیت معلم می‌پردازد. دوره‌های ضمن خدمت، دوره‌های بهسازی، آموزش‌های ویژه مشمولان ماده ۲۸ و تربیت معلم همگی از طریق این دانشگاه انجام می‌شود بنابراین این فضای آموزشی نقش موثری در تربیت معلمان ایفا می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اضافه کرد: برنامه‌هایی در تداوم ارتقای نهاد رهبری تحت عنوان راهبر فرهنگی در این دوره آموزشی انجام می‌گیرد و این آموزش‌ها به شکل تخصصی و بومی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سند راهبردی متناسب با ویژگی‌های این دانشگاه به تصویب رسیده است که باید در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی به طور برجسته و ویژه تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: رصد و بررسی نیازهای فرهنگی و دینی تکلیف سنگینی بر دوش مسئولان این کار می‌گذارد و در این دوره هم‌افزایی، هم‌دلی در کنار دوره‌های آموزشی به تاثیرگذاری هرچه بهتر این دوره آموزشی کمک می‌کند.

دادگر با بیان اینکه نقش ‌مدیران و تاثیر ابعاد شخصیتی آنها در رفتار دانشجویان بسیار اهمیت دارد گفت: باید آسیب شناسی اخلاق سازمانی و حرفه‌ای در دانشگاه و آسیب شناسی وضعیت مدیریت فرهنگی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: کتاب‌های تربیتی، تولید محتوا، مراکز آموزشی و مدارس خاص بسیاری در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد شده‌اند، ‌تعداد کمی از این مراکز با معیارهای اسلامی تطبیق پیدا کرده‌اند که باید به این امر و افزایش معیارهای اسلامی توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی منشور معلمین از دیدگاه مقام معظم رهبری درباره معلمان با همکاری معاونت پژوهشی و نهاد مقام معظم رهبری چاپ شده که در اختیار شرکت کنندگان این دوره‌ها قرار می‌گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان از تولید نرم‌افزار ویژه آموزش تجربه‌های معلمی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار در آینده‌ای نزدیک با همکاری کارشناسان و اساتید این عرصه با محوریت معیارهای اسلامی ارائه می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: