یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۸۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
بیانیه حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز در سالروز فرارسیدن روز جهانی مسجد:
یاران مسجدی! دشمن از مسجد هراس دارد؛ چراکه مسجد پایگاه بيدارگری ،خيزش عمومی، بسيج مردمی، پايگاه انسجام و يكپارچگی مسلمانان است. در مساجد است كه افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به يكديگر می‌پيوندند تا دريايی از اتّحاد را به نمايش درآورند.

سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا (اسری – آیه 1).

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش تنویر؛ حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز در سالروز فرارسیدن روز جهانی مسجد بیانیه ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: در اجلاس مهم و پر برکت سازمان همکاری اسلامی با عنوان "وحدت و عزت” که در روزهای 27 تا 29 ربیع الاول 1424 هجری قمری (28 تا 30 می 2003 میلادی) در تهران برگزار شد، بر پاسداشت روز جهانی مساجد تأکید شد.

در این بیانیه بااشاره به آغاز هفته مساجد از 21 آگوست هر سال و روز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی تصریح شده است:  این روز یادآور وحشیگری رژیم صهیونیستی است که با دین اسلام و کل بشریت در جنگ است. لذا امروز ضروری است که همه مخلصان، مصلحان و مدافعان حقوق بشر و پیروان ادیان آسمانی برای نجات مسجد الاقصی از لوث وجود صهیونیست های جنایتکار و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، با یکدیگر متحد شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است :31 مردادماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام، ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

این بیانیه می افزاید:  تجاوزات و هتک حرمت هایی چون تخریب مساجد و کشتار نمازگزاران که این روزها به دست گروه های تکفیری علیه مساجد رخ می دهد، در ادامه‌ی همان تعرض گذشته به مسجد الاقصی و سوزاندن این مسجد شریف به دست صهیونیست هاست؛  ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که این "وحدت و عزت” را در خاطر داشته باشیم و روز جهانی مساجد را زنده بداریم. چرا که مسجد رمز وحدت و عزت ما در طول تاریخ اسلام بوده است.

ادامه این بیانیه حاکیست: یاران مسجدی! دشمن از مسجد هراس دارد؛ چراکه مسجد پایگاه بيدارگری ،خيزش عمومی، بسيج مردمی، پايگاه انسجام و يكپارچگی مسلمانان است. در مساجد است كه افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به يكديگر می‌پيوندند تا دريايی از اتّحاد را به نمايش درآورند، همه در كنار يكديگر در برابر پروردگار يكتا رو به سوی يك قبله می‌كنند و لب به حمد و ثنای آن يگانه نازنين می‌گشايند و هماهنگ با يكديگر سرود توحيد را زمزمه می‌كنند. در حال حاضر نیز جریان پلید تکفيری نیز به نيابت از رژیم صهيونيستی در هر کجا که قدم نحس خود را می گذارد اعمّ از کشورهای یمن٬ سوریه، عراق و سایر بلاد مسلمین به تخریب مساجد می پردازد و مساجد شيعيان و اهل تسنّن هم برای آنها تفاوتی ندارد.

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز در پایان این بیانیه به نمایندگی از هزاران نفر بسیجی دریادل و جان برکف عضو پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرّانه می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در امّ القرای اسلام و تحقّق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند و مسجد را رمز عزت و وحدت مسلمانان دانسته و تاکید کرده است که تخریب مساجد با هدف ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام می شود ،ان شاء الله مساجد را پایگاه جهاد و حرکت های انقلابی خود ساخته و در پرتو برکات این کانون الهی و مردمی به اهداف اسلامی خود برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: