کد خبر: ۹۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:
مدیر کل آموزش و پرورش فارس اعتقاد دارد كه شناخت و پاسخگويي به نيازهاي مختلف علمي، تحصيلي، عاطفي، مذهبي و ... دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش يك ضرورت است و اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي هم در اين زمينه بايد تلاش و از امكانات و ابزار روز استفاده كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آموزش و پرورش، حميدرضا آذري در مراسم تكريم و معارفه مسئول اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان استان فارس گفت: پاسخگويي به نيازهاي دانش‌آموزان در زمينه‌هاي مختلف بايد مد نظر آموزش و پرورش قرار داشته باشد.

او تاكيد كرد: نگاه به فرزندان باید با در نظر گرفتن شرایط سنی و نیازهای خاص  آنها انجام شود و بي‌توجهي می‌تواند آسیب‌های جدی به نوجوانان و جوانان وارد کند.

آذري معتقد است هر فردي مي‌خواهد در آموزش و پرورش فعاليت كند بايد كتاب "فطرت" شهيد مطهري را مطالعه كرده باشد.

وي گفت: شهید مطهری در اين کتاب،‌توجه به نیازهای جوانان و تلاش برای پاسخگویی به آنها از مسیر درست را مورد تاكيد قرار داده، هنر ما این است که الگوهای مناسب را با توجه به نیاز دانش‌آموز، به آنان معرفی کنیم.

آذري افزود: اگر به نیازهای ضروری دانش آموزان توجه نشود، آنها از مسیری نادرست به دنبال رفع آن خواهند بود، باید مصداق‌های درست نیازهای جوانان به آنها معرفی شود، چنانچه اگر دختران ما زیبایی را در حجاب بیابند، آنرا را در چیز دیگری جست‌وجو نخواهد کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید در دوران مدرسه، دانش آموزان را با اصول اولیه دینی خود آشنا کرد، چرا که با ورود آنها به بازار کار  و اجتماع، این امکان وجود ندارد.

او همچنين اتحادیه انجمن‌های اسلامی را از قدیمی‌ترین تشکّل‌های دانش‌آموزی در کشور برشمرد و تاكيد كرد: عقیده ما این است که تشکّل‌های غیر رسمی به دلیل داشتن انگیزه بالا، دور بودن از بروکراسی و اینکه بر خلاف دولت می‌توانند در چهارچوبی غیر رسمی فعالیت کنند، مي‌توانند در آموزش و پرورش موثرتر باشند .

امام جمعه موقت شیراز نیز گفت: رسالت معلمین و تشکیلاتی همانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی، انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادي با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در هر جامعه‌ای گفت: باید با توجه به سبک زندگی جدید و حضور عوامل آسیب‌زای فرهنگی همچون فضای مجازی، نسبت به برنامه ریزی برای نسل جدید اقدام کرد.

 امام جمعه موقت شیراز گفت: برنامه‌ریزی مطلوب برای جوانان، نیازمند سواد، سوز، سلیقه و سلامتی است که  اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی می‌توانند با بهره گیری از این مهم در انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به این نسل موفق باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: