چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۶:۳۴
کد خبر: ۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:
با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی معضل دیرینه اطاله دادرسی ناشی از عدم ابلاغ اوراق قضایی کاهش می یابد. رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه اجرای طرح ابلاغ الکترونیک یک تحول بسیار اساسی در نظام دادرسی ایجاد خواهد کرد از آغاز اجرای این طرح در هفته آتی در استان فارس خبر داد.

علی القاصی با اشاره به اینکه در گام اول اجرای طرح وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری و اصحاب دعوی دارای پرونده در دستگاه قضایی به این طرح می پیوندند گفت: در نهایت کلیه افراد در سراسر کشور و استان فارس باید با ثبت نام در سامانه و دریافت کد کاربری، پست الکترونیک قضایی دریافت نمایند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تاکید بر اینکه از هفته آینده مراجعه به سایت ثبت نام الکترونیکی برای کلیه وکلاء و کارشناسان دادگستری اجباری خواهد شد گفت: دادگستری استان فارس تمهیداتی را در راستای اجرای سریع طرح و ثبت نام سایر اصحاب دعوی و اقشار مرتبط با دعاوی حقوقی و کیفری را فراهم کرده است.
وی یادآور شد این دسته از مراجعین به دستگاه قضایی تنها در صورت دارا بودن شناسه کاربری و رمز عبور می توانند دادخواست یا شکوائیه خود را پیگیری نمایند.
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس نیز در خصوص اجرای طرح ابلاغ الکترونک گفت: استان فارس به دلیل دارا بودن زیرساخت های فن آوری اطلاعات یکی از دو استان پیشگام اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی درکشور برگزیده شده است.
سید عبدالنبی نجیبی با بیان اینکه امکان ثبت نام اصحاب دعوی و وکلا در سامانه با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.sakha2.adliran.ir از هم اکنون فراهم شده است گفت: علاوه بر وکلا و اصحاب دعوی، افراد حقیقی نیز می توانند با مراجعه به آدرس فوق مشخصات خود را ثبت سپس برای احراز و تأیید هویت در شیراز به دفاتر خدمات قضایی و واحدهای قضایی و در شهرستان های استان نیز به دادگستری حوزه قضایی مراجعه نمایند و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنند.
سرپرست معاونت فن آوری اطلاعات وارتباطات دادگستری استان فارس با اشاره به این که شناسه و رمز عبور یک نشانی الکترونیکی دائمی برای همه افراد است گفت: در اجرای الزامات قانون آئین دادرسی کیفری هر ایرانی باید یک نشانی الکترونیکی داشته باشد که تمام اوراق برای تمام عمر به این آدرس ارسال خواهد شد.
نجیبی یادآورشد: پس از ثبت نام الکترونیکی و اخذ شناسه کاربری و رمز ابلاغات قضایی همه افراد با مراجعه به سامانه قابل دسترسی و مشاهده خواهد بود و از طریق پیامک و ایمیل نیز به افراد اعلام
می گردد تا به سایت مراجعه کنند. وی تصریح کرد پیامک و ایمیل تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و مبنای ابلاغ ، قرار گرفتن اطلاعات بر روی سامانه است.
سرپرست معاونت فن آوری اطلاعات وارتباطات دادگستری استان فارس اظهار داشت :کلیه افراد مکلف اند اوراق قضایی خود را از طریق سامانه دریافت کنند و در صورت عدم مراجعه به سامانه ابلاغ قانونی محسوب خواهد شد.
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس در پایان از هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای دادگستری (ماده 187)خواست تا پیرامون این موضوع ضمن برنامه ریزی لازم و اطلاع رسانی مناسب و به موقعی را به وکلا دادگستری در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین خواستار مشارکت عموم مردم و ثبت نام در این سامانه در راستای اجرای دقیق طرح در استان فارس شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: