کد خبر: ۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش خبر داد
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش ضمن اعلام روند تهیه و آماده سازی 35 عنوان مجله رشد ویژه دانش آموزان و معلمان از معرفی فهرست جدید کتب کمک آموزشی مناسب دانش آموزان در قالب یک کتابنامه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس محمد ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای استقبال از بهار تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر مجلات رشد با 35 عنوان برای دانش آموزان و معلمان آماده و به چاپ رسیده‌اند.

وی افزود: مجله رشد کودک ویژه دانش آموزان دوره پیش دبستان و اول دبستان، رشد نوآموز ویژه دانش آموزان دوم و سوم دبستان، رشد دانش آموز ویژه دانش آموزان چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، رشد نوجوان ویژه دانش آموزان متوسطه اول، رشد جوان ویژه دانش آموزان متوسطه دوم، رشد برهان مجله تخصصی درس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم و رشد روشن ویژه دانش آموزان نابینا همه ساله منتشر می‌شوند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار مجله عمومی برای معلمان داریم، گفت: رشد معلم، رشد تکنولوژی آموزشی، رشد مدرسه فردا و رشد آموزش ابتدایی از این جمله‌اند. علاوه بر این مجلات تخصصی برای دروس مختلف تهیه و توزیع می‌شوند.

ناصری افزود: برخی مجلات رشد بخصوص مجلات دانش آموزی تیراژ بالایی دارند، به عنوان مثال رشد نوجوان در یک میلیون و 600 هزار نسخه و رشد کودک در 790 هزار نسخه و رشد نوآموز در یک میلیون و 300هزار نسخه به چاپ می‌رسد.

وی از آماده‌سازی دو مجله ویژه برای پایه دهم و همچنین شاخه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: از آنجا که امسال پایه دهم مستقر شد یک مجله اختصاصی برای پایه دهم در 144 صفحه آماده کرده‌ایم که ضمیمه رشد معلم است. همچنین به علت تغییرات زیاد شاخه فنی و حرفه‌ای لازم بود در این حیطه نیز اطلاعاتی در اختیار مدرسان قرار دهیم. در همین راستا مجله رشد فنی و حرفه‌ای در 200 صفحه آماده شده است.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش همچنین از تولید لوح فشرده "بر فراز آسمان" برای آموزش دروس جدید به معلمان خبر داد و گفت: لوح فشرده‌هایی برای دوره فنی و حرفه‌ای و پایه دهم تولید با مشارکت دفتر تالیف کتب درسی آماده شده است.

ناصری درباره معرفی فهرست جدید کتب کمک آموزشی مناسب دانش آموزان اظهار کرد: ما بیشتر جنبه هدایت و نظارت بر کتب کمک آموزشی داریم. هر ساله کتاب‌نامه‌ای تولید و فهرست کتب مناسب را منتشر می‌کنیم. از 4000 عنوان کتابی که به دست ما رسید بالغ بر 50 درصد مناسب باشیم، اما کتبی را به‌گزین کردیم و علاوه بر درج در این کتابنامه بر روی وب‌سایت دفتر انتشارات کمک آموزشی قرار دادیم. به عنوان مثال شاید این فهرست برای دوره ابتدایی به 400 تا 500 کتاب برسد. البته این کتب جدیدترین کتاب‌ها هستند که اغلب مربوط به سال 94 هستند.

وی تاکید کرد: کتبی که از این طریق معرفی شده‌اند مورد تایید آموزش و پرورش‌اند. البته باید گفت که روند استانداردسازی کتب کمک آموزشی سال به سال بهبود می‌یابد و جامعه نشر توجه بیشتری به استانداردها نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که شمار کتب استاندارد کمک آموزشی طی 16 سال گذشته از حدود 16 درصد به 60 درصد رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: