کد خبر: ۹۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
یک روانشناس گفت: مادر باید از چند روز مانده به مدرسه، کودک را برای پذیرش ذهنی این مسئله آماده کند و در رابطه با کلاس درس، معلم و همکلاسی‌ها برای فرزندش صحبت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از تسنیم، یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز کلاس اولی روز چهارشنبه 31 شهریور در قالب جشن شکوفه‌ها نخستین روز حضور در مدرسه را تجربه خواهند کرد.

برخی کودکان به دلیل وابستگی‌های عاطفی شدید در روز نخست مدرسه نمی‌توانند از مادر جدا شوند و این وضعیت در آنهایی که تجربه رفتن به مهدکودک و پیش دبستانی را ندارند، بیشتر مشاهده می‌شود، بنابراین در برخی موارد کودک حاضر به جدایی از مدارس نیست و خواستار حضور او در کلاس درس است.

آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه نقش بسیار مهمی را در کاهش اضطراب آنها دارد و روانشناسان روش‌های مختلفی را برای آماده سازی آنها پیشنهاد می‌دهند.

نسرین امیری در رابطه با آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه اظهار کرد:‌ مادر باید از چند روز مانده به مدرسه، کودک را برای پذیرش ذهنی این مسئله آماده کند به عنوان مثال صبح‌ها رأس ساعت 7 تا 7.30 صبح کودک را بیدار کنند و مسیر خانه تا مدرسه را با یکدیگر بروند تا او به این شرایط عادت کند.

وی افزود: اگر این امکان فراهم است، مادر به همراه کودک به فضای مدرسه رفته و بخش‌‌های مختلف را به او معرفی کند تا در روز اول مهر کودک در فضایی قرار بگیرد که برایش آشناست و اضطراب قرار گرفتن در محیط جدید و جدایی از مادر او را آزار ندهد.

این روانشناس ادامه داد: مادر باید در رابطه با کلاس درس، معلم و همکلاسی‌ها برای فرزندش صحبت کند و به او ارتباط‌گیری با همسالان را آموزش دهد تا کودک به آسانی بتواند با همسالان خود دوست شود،؛‌بهتر است در چند روز نخست مدرسه مادر فرزندش را همراهی کرده یعنی او را به مدرسه ببرد و پس از تعطیلی نیز به دنبالش بیاید.

وی با اشاره به اینکه تشویق کودک برای حضور در مدرسه می‌تواند مانع از اضطراب و ترس او شود،‌افزود:‌ انتخاب کیف،‌کفش و لوازم التحریر مدرسه با سلیقه کودک و نمایش هر روز آنها چند روز مانده به شروع مدرسه می‌تواند علاقه کودک را افزایش دهد.

این روانشناس تأکید کرد: مادر می‌تواند با تعریف از مدرسه و فضاسازی مثبت آن در ذهن کودک از ترس او برای حضور در مدرسه بکاهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: