پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۴۷:۰۵
کد خبر: ۹۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

سردار سلامی در تیتر امشب شبکه خبر :

تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم / با قدرت نظامی دشمن را پشت میز مذاکره نشاندیم / سپاه در مقابل نفوذ می‌ایستد

تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم / با قدرت نظامی دشمن را پشت میز مذاکره نشاندیم / سپاه در مقابل نفوذ می‌ایستد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت : توان نظامی ما به حدی است که می‌توانیم همه منافذ حیاتی دشمنان در منطقه را چه از ایران و چه خارج آن با هر شدت و توانی مورد هدف قرار دهیم. 
 
به گزارش بسیج جامعه پزشکی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین سلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به دیدار پاسداران با رهبر معظم انقلاب افزود: سپاه سالانه اولویت ها و جهت گیری های خود را بر اساس اندیشه ها و در بستر تفکر فرماندهی معظم کل قوا تنظیم می کند.
 
وی گفت: همه فرازهای ایشان برجسته و درخشان و همه دارای ارزش های هماهنگ است.
 
سردار سلامی با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پاسداران افزود: ایشان سپاه را سنگر مستحکم دفاع از انقلاب اسلامی نام نهادند که ریشه در حقایق و واقعیت ها از زمان تشکیل سپاه تا کنون دارد.
 
وی با بیان اینکه ایشان اصل بی اعتمادی به دشمن به ویژه آمریکا را مؤلفه اصلی جنگ نرم در کشور معرفی کردند، به جنایات آمریکا در کشورمان و کشورهای دیگر و حمایت از رژیم اشغالگر قدس اشاره و اضافه کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست زیرا 36 پایگاه نظامی اطراف ما دارد و تلاش می کند دوباره سرنوشت کشورهای اسلامی به ویژه ایران را در دست بگیرد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه راهبرد سپاه را بر اساس احتمال مقابله با چنین قدرتی تنظیم می کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب این گزاره را که کشورهایی پس از جنگ سازمان های نظامی خود را منحل کردند نادرست خواندند.
 
سردار سلامی گفت: ژاپن زمانی که تسلیم شد ژنرال آمریکایی به نام مک آرتور روی ناو آمریکایی قانون اساسی ژاپن را نوشت و این قانون همچنان اجرا می شود.
 
وی گفت: اوکیناوا اشغال شد و تا کنون نیز در اشغال آمریکایی هاست و نیروهای آمریکایی به نوامیس ژاپنی در آن تعرض می کنند و مردم ژاپن به این مسئله اعتراض دارند.
 
سردار سلامی افزود: کمر آلمان در جنگ شکست و به دو بخش تقسیم شد و همه قدرت های پیروز جنگ تصمیم گرفتند آلمان را خلع سلاح نظامی کنند.
 
وی با بیان اینکه در جنگ آمریکا بر ضد عراق سپاه هفتم هوابرد آمریکا از آلمان به منطقه اعزام شد، گفت: اروپا پس از جنگ جهانی دوم در اشغال آمریکاست.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نمی توانیم از الگوهای شکست خورده و ناموفق استفاده کنیم در جایی که دشمن ما را به گزینه نظامی تهدید می کند و فرصتی می خواهد که اگر موازنه قدرت به نفع او تغییر کرد، قدرت نظامی را به عنوان نخستین راهکار برای حل مسائل سیاسی انتخاب کند.
 
سردار سلامی گفت: عقل سلیم و عقل محاسبه گر نیز چنین گزاره هایی را قبول نمی کند.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اینکه استقلال با انزوا برابر و آرمان گرایی با عقلانیت در تعارض است نفی کردند.
 
سردار سلامی گفت: تجربه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد حرکت های بزرگ و غلبه بر بحران ها و دشمنان بزرگ و فتح قله ها و سنگرهای کلیدی، نشاندن ملت در تراز منزلت های بزرگ جهانی و نیازمند حرکت های آرمانی است که از دل او شوق و شور می تراود.
 
وی افزود: جامعه ما با این مفاهیم جان و قدرت می گیرد و فضا را برای گسترش قدرت خود در عالم می شکافد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه درباره راهبرد سپاه برای دفع تهدیدات فرامرزی کشور گفت: اینکه تهدید وجود دارد یا نه به نوع رفتار و کیفیت و کمیت اقتدار دفاعی و امنیتی ما بستگی دارد.
 
سردار سلامی افزود: تهدیدات گسترده، متنوع، واقعی، جدی و نزدیک هستند اما آنچه شعاع اثر تهدیدات را از قلب جهان اسلام یعنی ایران دور کرده، اقتدار دفاعی، امنیتی و تدبیر راهبردی نظام اسلامی برای دفع تهدیدات است.
 
وی گفت: تهدیدات وجود دارد اما ظهور آنها و تبدیل آن به واقعیت روی زمین بستگی به اقتداری دارد که ما از خود در حوزه دفاع، امنیت و بازدارندگی نشان می دهیم.
 
سردار سلامی افزود: آرزوی دشمن این بوده است که تمرکز قوای خود را در آرایش جهانی و ائتلافی بر ایران اسلامی متمرکز کند اما ملت ایران در پرتو هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح کشور با اتحاد، همبستگی و ایمان، اقتداری از خود نشان داده اند که تمرکز آنها را به تفرقه تبدیل کرده است.
 
وی گفت: حقیقتی وجود دارد که اگر بخواهیم با دشمن خوب بجنگیم باید میدان تأثیر قدرت دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش دهیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در جهان اسلام سرنشینان یک کشتی هستیم و برای اینکه بتوانیم قدرت بازدارندگی قوی داشته باشیم باید ظرفیت های خود را به هم گره بزنیم.
 
سردار سلامی گفت: سپاه امروز در خارج از مرزها توانسته است ظرفیت سازی دفاعی کند و از عمق راهبردی و مکمل های دفاعی و نیرومند بهره مند است.
 
وی افزود: حزب الله در لبنان؛ یک پیکره متصل به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و یک نیروی دفاعی قدرتمند است که توانست ارتش رژیم صهیونیستی را که متکی به آمریکا و اروپاست شکست دهد.
 
سردار سلامی گفت: ما راهکارهای متنوعی در مقابله با دشمن داریم که یکی از آنها بی تفاوت نبودن به تحولات منطقه است.
 
وی افزود: ما دست روی دست نمی گذاریم و اجازه نمی دهیم دشمن یکی یکی قدرت های مکمل و میدان های راهبردی امنیت ملی ما را فتح کند و به تدریج خطوط مقدم نبرد خود را روی مرزهای ما قرار دهد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در این شرایط، ملت های اسلامی بی پناه، شکست خورده، بی دفاع و آواره می شوند و دشمن مرزهای تهاجم خود را بر مرزهای ما منطبق می کند.
 
سردار سلامی افزود: بی تفاوت بودن به تحولات منطقه هیچ پیامدی جز شکست ندارد و دشمن می خواهد قدرت ها و ظرفیت های شکل گرفته در جهان اسلام را از هم جدا کند.
 
وی گفت: دشمن می خواهد با غلبه بر قدرت ها و ظرفیت های ما در منطقه، در حرکت پلکانی، پایان کار را در ایران قرار دهد.
 
سردار سلامی افزود: راه دیگر این است که ما مساحت امنیت ملی و حمایت از ملت های مسلمان را گسترش، جبهه را باز و دامنه تأثیرمان و برد سلاح هایمان را افزایش دهیم و در میدان های دوردست با دشمن درگیر شویم.
 
وی گفت: باید با توانمندی های موجود در جهان اسلام، گره بخوریم و آرزوها و اهداف و راهبردهای دشمن را در نقاط دوردست شکست دهیم و دفع کنیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در این صورت، دیگر ملت های مسلمان مانند لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین اقتدار خواهند داشت و پایدار خواهند ماند و بقای آنها و امنیت ملی ما تضمین می شود.
 
سردار سلامی گفت: بر اساس آموزه های وحی، باید جهان اسلام را در مقابل دشمنان صف کشیده و آرایش یافته بسیج کنیم و با آنها بجنگیم تا در سرزمین های ما نجنگند.
 
وی افزود: حتماً حرکت خود را در حمایت از ملت های مظلوم و امنیت و آرامش و عزت آنها ادامه خواهیم داد و در این نبرد پیروز خواهیم شد.
 
سردار سلامی گفت: تا امروز توانسته ایم یک انقلاب اسلامی با شکوه را به دشمنان خدا تحمیل کنیم.
 
وی افزود: اگر در خارج از مرزها با دشمنان نجنگیم باید با آنها در داخل کشور بجنگیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به همه جهان اعلام می کنیم که برای دفاع از حریم امنیت ملی، آب های سرزمینی و صیانت دریایی، همه اقدامات را انجام می دهیم اما این اقدامات، تحریک آمیز نیست.
 
سردار سرتیپ حسین سلامی افزود: این دفاع وظیفه حرفه ای ماست و نیروهای سپاه موظفند حرکت همه ناوها را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رصد کنند.
 
وی درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر اخطار مرزبانان دریایی کشورمان به ناوهای آمریکایی گفت: اینکه آمریکایی ها از هزاران مایل دورتر به خلیج فارس می آیند و به آب های ما نزدیک می شوند و ادعا می کنند که شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناوهای آنها نزدیک شده اند، ادعایی مضحک و عجیب است.
 
سردار سلامی افزود: این ادعا نشان دهنده خوی برتری طلبی و سلطه جویی آمریکایی هاست که همیشه می خواهند طلبکارانه با جهان صحبت کنند.
 
وی گفت: واقعیت این است که حضور نیروهای دریایی ما در آب های آزاد و مجاورت آب های سرزمینی پدیده جدیدی نیست و همواره تمام آب های آزاد و سرزمینی که در حریم امنیت ملی و تمامیت ارضی ما قرار دارد رصد مداوم می شود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این موضوع را همیشه آشکار اعلام کرده ایم و اشراف اطلاعاتی و تسلط عملیاتی جزو وظایف ماست.
 
سردار سلامی گفت: اینکه آمریکایی ها اخطار مرزبانان کشورمان را غیرحرفه ای دانسته اند به دلیل دلهره و ترس آنها به ویژه پس از دستگیری تفنگداران آمریکایی در اطراف جزیره فارسی است.
 
وی افزود: اضطراب و هیجان غیرضروری از طرف آنها وجود دارد و آنها نگرانی هایی را مطرح می کنند.
 
سردار سلامی گفت: این ادعاها عملیات روانی تحت عنوان سپاه هراسی و ایران هراسی برای به گردش در آوردن توپ تهدید در سرزمین دیگران است.
 
وی افزود: آمریکایی ها می خواهند با این ادعاها افکار عمومی را در جهان به ویژه در منطقه به واقعیت های قدرت دفاعی ایران بدبین کنند و بتوانند نوعی هراس را در دل متحدان و شرکای منطقه ای خود ایجاد کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی ها از دل این هراس، فلسفه حضور خود در منطقه را توجیه می کنند و بیش از حد تسلیحات به کشورهای پولداری که از نفت مردم مسلمان کشورشان ثروت اندوزی کرده اند بفروشند.
 
سردار سلامی افزود: این ادعاها طبیعت آمریکایی ها و گوش ما از حرف های بی مورد و بی منطق آنها پر است.
 
وی گفت: قدرت بازدارندگی کشورمان به حدی است که دشمنان به ویژه آمریکایی ها همواره با احتیاط و احترام و از روی دلهره و اضطراب با آن برخورد می کنند.
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی ها و صهیونیست ها در 38 سال گذشته به 14 کشور اسلامی حمله کردند و 12 جنگ را در منطقه راه انداختند و اگر ما قدرت بازدارندگی و دفاعی نداشتیم آمریکایی ها این گونه با ما رفتار نمی کردند.
 
وی گفت: اگر قدرت دفاعی نداشتیم آمریکایی ها برای موضوع هسته ای از دریا، زمین و هوا به روی کاغذ و پشت میز نمی رفتند و مسیر دیپلماسی را انتخاب نمی کردند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: رفتار سیاسی آمریکایی ها این گونه بوده که حل هر مسئله ای ابتدا با تهدید و قدرت نظامی سپس با اعمال آن و پس از آن رفتن به فضای سیاسی و دیپلماتیک است.
 
سردار سلامی گفت: اینکه همه حرکت آمریکایی ها درباره موضوع هسته ای کشورمان در مسیر سیاسی و دیپلماتیک بود نشان دهنده اقتدار نظامی ماست و این تأثیر توانسته بازدارندگی مورد نیاز را فراهم کند.
 
وی افزود: اکنون به آن سطح از اقتدار نظامی رسیده ایم که می توانیم در همه حوزه ها منافع حیاتی دشمنان را در منطقه چه از ایران و چه از خارج از مرزهای جغرافیایی با هر شدت دلخواه در هر زمان و در هر مکانی مورد تهاجم قرار دهیم.
 
سردار سلامی گفت: این راهبرد تهاجم به دشمن در هر زمان و در هر موقعیت، راهبرد گذشته و اکنون ماست.
 
وی افزود: جهت گیری اصلی ما نیز برای گسترش این راهبرد است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت : ما همواره در حال توسعه این قدرت هستیم و این قدرت توقف ناپذیر است.
 
سردار سلامی افزود : در هر نقطه ای که بخواهیم با هر شکل ممکن در هر سطحی، هر زمان، هر مکان، با هر شدت دلخواه و قدرت تخریبی و در سطح تهدید دشمن، منافع آن را هدف قرار می دهیم.
 
وی گفت: این واقعیتی برجسته است و دشمنان این قدرت را درک کرده اند و ادراک دشمن به وسیله قدرت دفاعی ما مدیریت شده است.
 
سردار سلامی با بیان اینکه ذهن دشمن با واقعیت های قدرت دفاعی ما آشناست افزود: برای اینکه محاسبه های دشمن نادرست نباشد، تا حد ممکن بخش هایی از نمادهای قدرت دفاعی را نشان داده ایم، البته بخش های ناپیدای قدرت نظامی ما همواره بسیار بیشتر از بخش های آشکار آن است.
 
وی گفت: سپاه افزون بر حرکت در حوزه امنیت، در حوزه های عمران، سازندگی، محرومیت زدایی، توسعه و گسترش فرهنگ دینی و هنر و حوزه های دیگر فعال است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: با اقتدار دفاعی و نظامی توانسته ایم فرضیه جنگ نظامی را باطل کنیم اما جنگ در حوزه های دیگری آغاز شده و امروز جنگ در قلب ها و ذهن هاست.
 
سردار سلامی گفت: امروز سرزمین دلها و ذهن های جوانان ما جزو اهداف دشمن و آن تصمیم گرفته و برنامه ریزی کرده است که هویت دینی و ملی جوانان ما را محو کند.
 
وی افزود: دشمن می خواهد هرج و مرج اخلاقی غرب را که جوانان آن کشورها را دچار بحران کرده است به جوامع اسلامی گسترش دهد و اعتقادات ملت ایران را سست کند.
 
سردار سلامی گفت : دشمن می خواهد اعتماد مردم را به نظام اسلامی از بین ببرد و در این جهت مبانی اساسی فرهنگی و ارزشی ما را هدف قرار داده است.
 
وی افزود: دشمن از خود چهره فریبنده نشان می دهد و ما در چنین میدان مخرب و ویرانگری حتماً در مقابل توطئه های دشمن می ایستیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سرمایه اصلی سپاه و بسیج ایمان حقیقی است و اگر این ایمان و معنویت از سپاه جدا شود نمی توانیم افتخارها و درخشش ها و هنرنمایی هایمان را انجام دهیم.
 
سردار سلامی افزود: معارف و باورهایی که در میدان جهاد بدست آمد سپاه را حفظ کرده است و گشایش میدان جهاد همواره راهی برای حفظ هویت سپاه است.
 
وی گفت: اینها موجب شده که قدرت سپاه دامنه های تأثیر خود را روی قلب ها و ذهن ها نه فقط در داخل بلکه در بیرون از مرزها به جا گذارد.
 
سردار سلامی با بیان اینکه بسیج لشکر نیرومندی برای پاسداری از حریم ارزشهای جامعه است افزود: سپاه در موضوع فرهنگی، گسترش سبک زندگی دینی، تکیه بر ارزش های اخلاقی- اسلامی، طهارت اخلاقی جامعه، ورزش، سلامت و سازندگی فعال است.
 
وی گفت: اکنون سپاه در هزار نقطه از کشور با کمک کمیته امداد حضرت امام برای حل مشکل مسکن مردم محروم تلاش می کند و بیمارستان های صحرایی سپاه در این مناطق رایگان بیماران را درمان می کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بسیج سازندگی در روستاهای محروم و در حاشیه برخی شهرها تمام قد وارد عمل شده است.
 
سردار سلامی گفت: آمریکایی ها می خواهند دستگاه محاسبات مسئولان نظام را تغییر دهند و آنها را از عقلانیت معنوی و دینی به عقلانیت محاسباتی و مادی سوق دهند و اعتماد خود را در دل آنها جا اندازند.
 
وی افزود: این پروژه نفوذ است و نفوذ یعنی ایجاد میدان تأثیر در اندیشه و اراده مسئولان نظام اسلامی، اما ما با روشنگری و افشای این نیت ها و تذکر و رصد اطلاعاتی جریانات و افراد با آن مقابله می کنیم.
 
سردار سلامی گفت: آمریکایی ها می خواهند با راه اندازی جریان فرهنگی، اعتماد و اعتقاد مردم را بگیرند و باور مسئولان را تغییر دهند.
 
وی افزود: اگر تفکر ما با تفکر دشمن هم جهت شود نفوذ اتفاق افتاده است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: استقلال فکری و حرکت در بستر تفکر مستقل و دینی بدون اعتنا به دشمن و اندیشه های او جزو آموزه های دینی ماست.
 
سردار سلامی افزود: ملت ما اجازه استحاله فکری را به کسی نخواهد داد.
 
وی گفت: اجازه نمی دهیم اندیشه های مخربی که سالهای سال ثروت های این ملت را غارت کرده است دوباره در افکار ما نفوذ کند و ما را در میدان فریب سیاسی قرار دهد.
 
سردار سلامی افزود: ما نمی توانیم بیش از یک بار و از یک حفره گزیده شویم، بنابراین ایستاده ایم.
 
وی گفت: نظام اطلاعاتی و نظام فرهنگی و روشنگری سپاه، فرایند نهضت افشا کردن راهبردهای نفوذ دشمن و استهاله های فرهنگی او را تعقیب خواهند کرد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما از تهدیدات خارجی هیچ نگرانی نداریم، تهدیدی که متوجه سپاه است، تهدید خارجی نیست اما از اینکه سپاه از هویت و ایمان حقیقی خود فاصله بگیرد، نگرانیم و این خطرناکترین تهدید سپاه است.
 
وی افزود: سپاه پشتوانه عظیم جامعه انقلابی نیرومند و هدایت های رهبری بزرگ را دارد.
 
سردار سلامی گفت: آنقدر قدرت سازی کرده که دشمنان را به بازدارندگی رسانده ایم و آنها می دانند که باید با این حقیقت زندگی کنند.
 
وی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و ایمان را مهمترین مؤلفه های قدرت  ایران خواند و افزود: زمانی که این مؤلفه ها به هم متصل هستند هیچ خطری ایران را تهدید نمی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: